Zaterdag 18 februari namen 40 spelers deel aan het open snelschaakkampioenschap van Schouwen-Duiveland.

Al bij de eerste aanmeldingen werd duidelijk dat er veel nieuwe spelers zouden komen. Met name uit Souburg en Kruiningen kwamen relatief veel jongere deelnemers die sinds kort lid zijn van die verenigingen.

Slechts acht deelnemers waren boven de 60 jaar; met met 8 jeugdspelers van 16 jaar of jonger en en 8 jongeren tot 30 jaar was de verjonging duidelijk zichtbaar.

Verder was er gelukkig ook weer meer belangsgtelling van de eigen clubleden van Schaakverengining Zierikzee (7 deelnemers) en konden we ook nog 11 andere inwoners van Schouwen-Duiveland noteren op de deelnemerslijst.

Toen Joey Grachal met 1 punt voorsprong in ronde 10 tegen de naatste concurrent Roeland Alders moest spelen leek een spanning weer terug te kunnen komen, maar na een remise tussen beiden kon Joey het met een makkelijk remise aanbod in 11e en laatste ronde de toernooizege bijschrijven. Jeroen Hekhuis werd knap tweede en de derde plaats werd door Roeland Alders gedeeld met 4 anderen.

Beste Schouwen-Duivelander werd Mykailo Prodeus en de beste toernooiprestatie werd door Jefta van Steijn neergezet.

De beste jeugdspelers werden Aäron Zootjes (gedeeld met Casper van Marion) in de categorie 2009/10/11 en Jonas van Marion in de categorie daaronder.

Eindstand en uitslagen.