In speelronde twee van Schaakvereniging Zierikzee waren slechts zeven partijen te spelen. Zowel team A als B had een uitwedstrijd in Kruiningen te spelen tegen De Zwarte Dame. En met resultaat, want bijna alle punten konden in de kofferbak geladen worden. Helaas kon team A het voorbeeld van team B niet volgen, het boekte een gelijkspel terwijl het tweede viertal zonder een verliespartij met winst vertrok. In de interne competitie boekte Paul Greefhorst een uitstekend resultaat door de nummer drie van de afgelopen zomercompetitie te verslaan. Nieuw lid Ben van der Westen boekte zijn eerste winstpartij van het seizoen.

Zierikzee A speelde gelijk tegen De Zwarte Dame A, te Kruiningen. Peter de Vrieze was als eerste klaar met een verliespartij. Daarna trok Kees van de Nieuwendijk de stand weer recht met een fraaie zege. Sjaak Spiegels bracht hierna het team op voorsprong vanuit een vakkundig gespeelde gesloten Siciliaan. Hierna moest Martin Krijger minimaal remiseren om de teamwinst binnen te slepen. Helaas verloor hij na pionwinst in de opening, maar waartegen een mindere stelling tegenover stond. Zijn tegenstander speelde het fraai uit met twee sterke stukoffers.

Ook Zierikzee B moest in Kruiningen tegen De Zwarte Dame aantreden. Tegen het C-team boekte de Zierikzeese formatie een eclatante overwinning: 0,5-3,5. Michel Melkert rekende vrij vlot af met zijn tegenstander Ron Blok. Fokko Baakman remiseerde vervolgens in een partij tegen Krijn Samen die hij misschien ook wel had kunnen winnen. Marco Vieveen bracht zijn team vervolgens in veilige haven door te winnen van Mathijs Schouten. Erik de Vrieze maakte het karwei vervolgens af, hij won, in een lastig gevecht, van William Duynkerke.

Interne competitie:

Greefhorst moest het tegen het nieuwe lid Aloys Kersten opnemen, die in de zomercompetitie zeer sterk spel gaf. Greefhorst speelde geconcentreerd totdat hij in de 14e zet met Pg5 zijn toren op h1 blootstelde aan de zwarte loper. Een ondoordacht zetje met een onverwacht positief effect. De druk op h7 nam toe en Kersten sloeg het op paard op g5, waardoor Greefhorst een open h-lijn kreeg. Kersten verdedigde verkeerd waardoor Greefhorst met een torenoffer een mat in twee kon realiseren en Kersten opgaf.

Aanvankelijk ging de partij tussen Jac Weeland en Dick Doeswijk gelijkmatig op, maar van lieverlee begon het druk te worden in het centrum, met diverse dreigingen en penningen. Met de gekozen voortzetting verloor Doeswijk een stuk en daarmee uiteindelijk ook de partij.

Marnix den Boer nam het met wit op tegen Tim Fierens. De zwartspeler had gehoopt dat Den Boer zich zou laten verleiden tot een scherpe variant van het Tweepaardenspel. Maar wit besloot in plaats daarvan kalm en onverstoorbaar zijn stukken te ontwikkelen. Hierna volgde een rustige partij, zonder drama of spektakel. Toch leidden enkele onnauwkeurigheden van Den Boer tot het verlies van twee pionnen. Daarop besloot hij een aanval tegen de zwarte koningsvleugel te lanceren. Fierens kon deze aanval pareren en hield uiteindelijk een loper meer over. Na nog een ongelukkige zet van Den Boer kon Fierens hem mat zetten.

De partij tussen Laura Melkert en Mark van Rooten begon al goed voor eerstgenoemde. Van Rooten zette bij een dubbele aanval van Melkert te snel en verloor een loper. Met deze achterstand in het begin had hij het zwaar. Na verschillende pogingen tot kwaliteit roof wist Melkert de aanvallen goed te pareren. Echter vlak voor het eindspel maakte zij een foutje waardoor het haar kwaliteit koste en zo het eindspel met gelijke stukken op het bord gespeeld ging worden. Na bijna tweeënhalf uur gespeeld te hebben sloeg de schaak moeheid er bij beiden goed in. Veel zetten waaronder soms met mat resultaat werden over het hoofd gezien. De partij werd door deze status als remise afgesproken.

Van der Westen begon in zijn partij tegen Marianne Blinde gelijk met een dubbele aanval. Toen Van der Westen zijn vrij pion kon verdedigen met een toren tegen een loper kon hij zijn pion promoveren tot dame. Blinde promoveerde ook een pion tot dame. Van der Westen zag niet dat hij direct mat kon geven en veroverde eerst de vijandelijke dame. Een zet later werd het alsnog mat.