Behalve de gewone interne competitie worden bij Schaakvereniging Zierikzee ook een snelschaak- en een rapid competitie gespeeld. Het was nu de beurt aan de derde rapd-avonsd waarin weer vier partijen per deelnemer werden gespeeld met ieder 15 minuten bedenktijd per partij. Vorige week won het bekerviertal de uitwedstrijd tegen Souburg 2 en plaatste zich hiermee voor de halve finales. Deze rapid avond van wed de avond van Hans Aangeenbrug. De eerste avond was hij afwezig en liep toen al een forse achterstand op. Op de tweede avond scoorde hij 3,5 uit vier, op deze derde avond won hij alle partijen waarin hij de aan kop staande Sjaak Spiegels en Kees van den Nieuwendij een nederlaag toebracht. Sjaak Spiegels won zijn drie andere partijen, maar Kees van den Nieuwendijk had zijn avond niet. Hij verloor niet alleen van Aangeenbrug, maar ook nog van Spiegels en Peter de Vrieze, waardoor hij de aansluiting met Spiegels kwijt is. Opmerkelijk was het debuut van Alinda Flikweert. Zij won twee van de vier partijen waarmee ze een mooi visitekaartje af gaf. Met nog vier ronden te spelen is Sjaak Spiegels nu al bijn a zeker van de eindzege; voor de tweede plaats komen nog aardig wat spelers in aanmerking. De vierde en laatste rapid avond is op maandag 9 mei, de toegang is vrij voor iedereen. Zie verder de website www.zierikzeeschaakt.nl Het bekerteam boekte een vrij gemakkelijke overwinning op de reserves van Schaakklub Souburg. Na zeges van Hans Aangeenbrug en Sjaak Spiegels was een remise van Martin Krijger voldoende voor de teamzege. In de volgende ronde wacht waarschijnlijk het Middelburgse bekerviertal.

de stand na 12 ronden: 1. Sjaak Spiegels 457 2. Kees van den Nieuwendijk 291 3. Hans Aangeenbrug 271 4. Jac Weeland 238 5. Peter de Vrieze 228 6. Eric Bouman 201 7. Hans Baris 198 8. Kees Bimmel 193 9. Martin Krijger 181 10. Marco Vieveen 159