Bij het A team leed Sjaak een ongelukkige nederlaag, hij kwam niet lekker uit de opeing in de Caro Cann waarna zijn tegenstander goed bleef spelen. Martin kon dankzij een fout van zijn taaie tegenstander een betere maar moeilijke stelling met mat afronden. Ben liet de Witte Leeuw brullen en had berekend dat hij met Td1 de winst kon binnenhalen. Maar hij speelde tot zijn eigen verbazing Dd1, wat tot remise leidde… Peter ging op de dame vleugel in de aanval op de zwakke a- pion met een paardoffer tegen een pion. Na het afruilen van 2 pionnen kreeg tegenstander Den Hollander een penning op zijn paard en dame wat hem zijn paard kostte. Hij zag zich gedwongen om die loper dan met zijn toren te slaan om verre promotie van Peter te voorkomen. De torens werden afgeruild en Peter kwam een pion voor, maar kon in het eind spel niet meer door drukken wegens ongelijke lopers: remise.

Jac Weeland speelde zijn favoriete Sokolsky opening (1.b4 ....). Onder schakers beter bekend als de Orang Oetan opening. Zijn tegenstander Kees Bimmel speelde 1. .... e5 en na 2. Lb2 .... werden de pionnen op b4 en e5 afgeruild. Bimmel speelde een aantal agressieve zetten waardoor Weeland werd belemmerd in de ontwikkeling van zijn stelling. Weeland hield de zaak echter goed gesloten en Bimmel moest zich terugtrekken omdat zijn aanvallende stukken niet gedekt stonden. Langzamerhand kon Weeland het initiatief naar zich toetrekken in het middenspel. Beide spelers hadden een half- open lijn voor hun torens en probeerden daar gebruik van te maken. Bimmel probeerde de witte stelling met zijn dame binnen te dringen. Weeland onderkende dit gevaar en dwong een dame ruil af. Daarna zagen beide spelers geen winstkansen meer en besloten tot remise. Na afloop constateerden beide spelers dat de stelling van Weeland meer aanvalskansen bood.

Pieter-Jan opende zwak en verloor daardoor vrij snel een pion in een combinatie afruil om een stikmat te voorkomen. In het midden spel veroverde Fokko nog een pion. Hierdoor ontstond een eindspel waarin Fokko de overhand had en dit verzilverde.

Kees vdN opende tegen Eric Bouman met 1. d2-d4. Gevolgd door 2. c2-c4. Na 14 zetten was een gespiegelde opstelling van stukken ontstaan. Kort daarop offerde wit op de damevleugel een paard en won er 2 pionnen voor. Verderop in het spel, kon zwart steeds meer druk op de witte koning zetten. Na 40 zetten stond zwart er iets beter voor, maar ging akkoord met wits remise voorstel.