Om kans te blijven maken op de tweede plaats moest Kees van de Nieuwendijk winnen van Sjaak Spiegels. In de opening probeerde Kees het spel van Sjaak te ontregelen door de geijkte zetten in een iets andere volgorde te spelen. Toen hij echter zijn dame vroeg in het spel bracht sloeg Sjaak toe. Hij speelde een aftrek aanval op de zwarte dame. In de combinatie die volgde wist Sjaak een toren te winnen. Echter was zijn paard hierdoor ingesloten en wist zwart dit paard te winnen. Sjaak stond dus een kwaliteit voor maar had wel een slechtere pionnenstructuur. Omdat Kees zijn stelling goed verdedigde was er door wit geen doorbraak te forceren. Kees bod daarop remise dat geaccepteerd werd. Deze remise was voor Sjaak voldoende voor de beslissende voorsprong in het clubkampioenschap.

Peter de Vrieze met wit en Martin Krijger speelden een gesloten Siciliaan. De partij ging lange tijd gelijk op tot De Vrieze een centrumpion opspeelde. Na een slagwisseling kwam het centrum open en Krijger zette zijn dame op een belangrijk veld midden op het bord. De Vrieze maakte toen de fout zich verdedigend op te stellen waardoor Krijger de druk op kon voeren. De Vrieze maakte in een razend moeilijke stelling de verkeerde keuze wat Krijger uiteindelijk een vol stuk opleverde en daarmee de winst.

Henny De Jonge verdedigde zich met een soort egelstelling, die moeilijk was open te breken. Het kostte Bimmel veel tijd om hiervoor een oplossing te vinden. De oplossing werd gevonden in een aanval op de zwarte koningsvleugel. Bimmel had hier materiaal winst in handen maar koos de verkeerde voortzetting. De Jonge nam de aanval over en richtte haar pijlen op de witte koningsstelling. Bimmel kon deze aanval pareren en nam op zijn beurt weer het initiatief. Hij liet echter de winst door zijn vingers glippen en de Jonge kon terugkomen in de wedstrijd. Dit resulteerde in een eindspel met koning + pion (wit) tegen koning (zw). De Jonge kon heel slim haar koning in de oppositie plaatsen. Met kramp in de vingers van het noteren en met een vol geschreven notatieboekje eindigde deze enerverende partij na meer dan 80 zetten in een patstelling en dus remise.

Ben Snethorst stond even raar te kijken nadat Paul Greefhorst op 1. d4 e5 speelde en na 2 dxe5 f6. Paul wilde op deze manier een voorsprong in stukontwikkeling realiseren. Hoewel dat wel lukte, is het dan wel belangrijk die stukken op de juiste plaats op het bord te krijgen. Dat laatste lukte niet goed en Ben kon met zijn dame binnendringen. Paul kon dit niet meer verdedigen en gaf op.

Alles liep gelijk op, totdat Van Strien een aanval op de - vastgezette - Dame niet zag. Hierdoor verspeelde hij deze, en dit leverde Nijman een voorsprong van een Dame op. Hierna probeerde Van Strien de jacht op stukken voort te zetten, met weinig succes. Als antwoord op deze zetten schoof Nijman zijn Dame steeds verder naar voren. Dit werkte goed totdat Nijman zijn Dame naar een veld verschoof dat beschermd werd door een Paard van Van Strien. Door blunders van beide partijen is remise overeen gekomen