Vrijdag vertrok het A-team van Zierikzee voor de laatste ZSB wedstrijd van het seizoen naar Scherpenisse. Door met name vakanties was alleen Sjaak als vaste speler van het A-team van de partij. Gelukkig konden Peter de Vrieze, Piet de Vreede en Marco Vieveen invallen. Zodat we toch met een sterk viertal konden aantreden tegen Denk en zet.

Vooraf was al duidelijk dat deze wedstrijd niet meer van belang was voor de ranglijst. Doordat Souburg van Hulst gewonnen had was het voor Denk en Zet niet meer mogelijk om degradatie te ontlopen. Het werd dus een gezellige schaakavond om de eer.

Als eerste was Marco op bord vier klaar. In de opening wist hij een pion van Guido van de Breevaart te winnen, later liet hij zijn tegenstander twee pionnen opsnoepen. Marco probeerde nog een remise uit het vuur te halen, maar toen hij een paardvork op zijn koning en toren toeliet was zijn partij verloren.

Peter speelde op bord twee tegen Johnny van de Berge. In de opening verloor Peter een pion. Later liet hij zijn toren vangen door een paard en een loper. Met een kwaliteit en een pion achter probeerde Peter nog wat te forceren, maar zijn tegenstander zag alles en wist de partij te winnen.

Piet speelde op bord drie tegen Theo Blonet. Piet wilde zijn tegenstander niet onderschatten en besloot behoudend te spelen. Hij bracht zijn verdediging goed op orde en gaf geen kansen weg. Door de goede verdediging kwam zijn tegenstander ook niet verder dan remise.

Als laatste was Sjaak klaar. Hij speelde tegen Jan de Graaf. In de opening kon Sjaak een ontwikkelingsvoorsprong opbouwen, maar door een paar langzame zetten raakte hij dit voordeel kwijt. Zijn tegenstander wist ruimte te winnen op de damevleugel en leek een belangrijke centrumpion te winnen. Jan de Graaf had de combinatie niet goed doorgerekend. Toen hij de pion sloeg offerde Sjaak zijn dame voor twee torens en een loper. Omdat beide nog weinig tijd hadden werd er even behoudend gespeeld, maar uiteindelijk wist Sjaak de vijandelijke koning in het nauw te drijven waardoor mat niet meer te voorkomen was.

Denk en zet won zijn laatste wedstrijd met 2.5 tegen 1.5, maar helaas was de onderste plek niet meer te ontlopen.