Dus het B-team ging er op uit om bij de uitspelende club de thuiswedstrijd te spelen. John speelde een gelijk op gaande partij tegen Piet van Boven. Nadat in het eindspel Piet een niet te verdedigen pion voor kwam te staan bood hij remise aan. John accepteerde en het eerste halve punt was binnen.

Paul speelde tegen Albert van Zeist, die zijn eerste wedstrijd in ZSB-verband speelde. Het zal zeker niet zijn laatste zijn, van Albert speelde een prima partij die tot de 20e zet zeer gelijkwaardig was zonder dat iemand fouten maakte. Nadat Albert druk ging zetten op de stelling van Paul bleek zijn eigen verdediging niet sterk genoeg en kreeg Paul het initiatief. Onder die druk maakte Albert een fout door zijn dame te laten instaan en gaf op.

Peter de Vrieze als al eens een remiseaanbod van zijn tegenstander afgeslagen, maar kwam in het eindspel slechter te staan en accepteerde een tweede remise aanbod van Marius Leendertse dan ook zonder aarzeling. Analyse wees uit dat Marius (hoewel onder tijdsdruk) uiteindelijk toch een gewonnen stelling had. Tussenstand 2-1 voor ons met Piet de Vreede nog in de race tegen Kees Weststrate.

Hoewel Piet naar eigen zeggen een betere stelling had en de tegenstander meerdere malen in het nauw en zelfs bijna mat had, wist Kees steeds met een wonderbaarlijke zet de aanval te pareren. Dit kostte Piet wel de nodige pionnen waardoor Kees steeds sterker werd en Pier er niet in slaagde hem binnen de gestelde termijnen te overmeesteren. Piets vlag viel en Kees verzekerde daarmee de uitspelende thuisploeg van een puntendeling.