Rond dit weekend waren er veel teamwedstrijden. ZSC, het combinatieteam van Scherpenisse en Zierikzee, won overtuigend in de Zeeuwse Hoofdklas.. Zierikzee A versloeg Terneuzen A en Zierikzee B remiseerde tegen Terneuzen B. In de huishoudelijke competitie naderde Kees van den Nieuwendijk de in teamverband spelende top-vier tot op enkele punten.

Adrie de Jonge kwam mooi uit de opening en bereikte met goed spel een gewonnen eindspel. Tegenstander Marnix den Boer brak zich het hoofd hoe hij nog tegenspel kon bieden toen hij tot zijn verbazing zag dat De Jonge zijn dame in liet staan. Den Boer incasseerde het buitenkansje en De Jonge gaf na nog een paar zetten teleurgesteld op.

In een symmetrische opening zette Fokko Baakman een aanval op die na een aftrekschaakje een pion winst opleverde. Aangemoedigd door dit succes zette hij door waarna tegenstander Chris van Eldik ook nog een kwaliteit moest inleveren. Baakman voerde de partij vervolgens geroutineerd verder naar winst.

Het koningsgambiet is een mijnenveld voor zowel wit, Frans Jansen, als ook voor zwart, Erik de Vrieze. Ze trapten er beiden middenin. Na het in deze opening gebruikelijke pionoffer om open lijnen te krijgen ontplofte de eerste granaat op f7, de kwetsbare plek naast de zwarte koning. Jansen had al gerokeerd , loper geofferd , dame ,toren en paard op de juiste plaatsen en zwart met twee voeten (paarden) boven op de pinnen van de mijnen!! Maar,...toen kwam Jansen een tempo te kort ,; De Vrieze maneuvreerde uiterst omzichtig in het mijnenveld , peuterde z'n paarden los , kreeg z'n in het wild staande koning weer onder controle en veroverde met een verassing een paard. Hiermee was het lot van de intussen ingestorte vesting van de witte koning bezegeld en gaf Jansen op na een spectaculaire partij.

ZSC herstelde zich heel goed van de zware nederlaag in de eerste ronde tegen HPS Sas van Gent. Via een gelijkspel aan het topbord van Hans Aangeenbrug, en overwinningen van Olaf van der Sloot, Sjaak Spiegels, Sebastiaan Koedoot en Bart Hertog werd een ruime 5,5-2,5 overwinning behaald op Middelburg.

In het A-team was Martin Krijger als eerste klaar. Hij dacht met een werkelijk fraaie combinatie voordeel te krijgen maar had een tussenschaakje van zijn tegenstander over het hoofd gezien. Het kostte hem een stuk en daarmee de partij. Even later was ook Ben Snethorst klaar. Met voortvarend spel had hij zijn tegenstander overrompeld en mooi gewonnen. Sjaak Spiegels kwam niet goed uit de opening en was veroordeeld tot een hele partij zwoegen zonder veel hoop op een goed resultaat. Tot zijn verbazing bood zijn tegenstander in het eindspel remise aan. Na nog eens goed gekeken te hebben nam Spiegels het aanbod dankbaar aan. Als laatste was captain Kees Bimmel nog bezig. Met zijn resultaat kon hij de uitslag van de match bepalen, de stand was nu 1,5 – 1,5. Bimmel had een in het begin evenwichtige stand weten om te buigen in zijn eigen voordeel. Nu was echter een alles-of-niets stelling ontstaan waarbij de zware stukken van zowel wit als zwart de vijandelijke koning direct belaagden. Gelukkig was Bimmel aan zet en wist na vele schaakjes de laatste vijandelijke toren te bemachtigen. Enige zetten later gaf de Terneuzen-speler op en haf Zierikzee A gewonnen.

In het B-team had Paul Greefhorst eigenlijk een vrij saaie avond. Zijn tegenstander zat nogal te knoeien en Greefhorst kon al na negen zetten mat geven. Bij analyse achteraf bleek dat het zelfs al een zet eerder gekund had. Peter de Vrieze en Piet de Vreede zagen zich beide geconfronteerd met een muurvaste stelling waar maar weinig eer te behalen viel. Beide partijen eindigden dan ook in een remise. John van Dalsen had in het eindspel een pion achterstand waarbij zijn tegenstander ook nog eens zijn beide centrumpionnen liet opstomen naar de overkant. Van Dalsen kon promotie niet voorkomen en gaf op. Eindstand 2-2. Het eerste punt voor het B-team is binnen.