De twee kanshebbers startten voorbeeldig, met superieur spel wonnen zij de eerste twee ronden, terwijl Spiegels verloor van Martin Krijger na een bloedstollende partij,

In de derde ronde bracht Spiegels Van den Nieuwendijk een nederlaag toe, waardoor Van de Graaf vast op de eerste plaats terecht kwam na een zege op Krijger.

Aan het begin van de laatste ronde van de avond en van de rapidcompetitie was de spanning te snijden. Van de Graaf moest tegen Spiegels en zou zelfs bij een gelijk spel eerste worden. Het liep heel anders. Een uitstekend spelende Spiegels slaagde erin Van het Graaf in het stof te laten bijten en bezorgde zo Van den Nieuwendijk zijn eerste titel bij de club.

Vermeld moet nog worden dat Piet de Vreede via een degelijke score van 1,5 uit 4 bovenaan de ladder kwam, wat hem een uitstekende fles wijn opleverde. Het loont de moeite rapid te spelen!!!

Dick Doeswijk eindigde als tiende rapid door 3 uit 4 te scoren.

Een bijzonder geval is Ben Snethorst. Evenals Van de NIeuwendijk pas dit seizoen lid geworden, won hij al zijn rapidpartijen!! Alleen was hij er de eerste avond nog niet bij, en kon de achterstand niet meer goed maken.

Voor volgende week staan weer heel wat teamwedstrijden op het programma.

ZSC gaat zaterdag bij koploper Middelburg op bezoek, maandag speelt Zierikzee A uit tegen het Kruiningse DZD A, terwijl Zierikzee B DZD D ontvangt.