Marnix den Boer had het niet gemakkelijk tegen veelvoudig clubkampioen Hans Aangeenbrug. Den Boer lanceerde met wit al snel een stevige aanval die Aangeenbrug in de verdediging drong. De zwarte damevleugel kwam wat moeizaam tot ontwikkeling, wat Den Boer meer tijd gaf zijn aanval te ondersteunen. Hij slaagde erin zijn voordeel te vergroten en Aangeenbrug tot opgave te dwingen. Als beloning is Den Boer nu lijstaanvoerder en gezien zijn sterke spel zou dat best nog een poosje kunnen voortduren…

De ander speler die nu nog op 100% staat, Kees van den Nieuwendijk, speelde positioneel een sterke partij tegen Martin Krijger. Hij laveerde zorgvuldig met zijn stukken en won een pion. Hierdoor kreeg Krijger wel tegenkansen, en met het ingaan van het eindspel bood Van den Nieuwendijk remise aan. Krijger weigerde, maar maakte enkele zetten later een fout waardoor de witspeler toch nog met de volle winst nar huis kon.

Het topduel tussen Bas van de Graaf en Sjaak Spiegels eindigde onbeslist. Beide spelers probeerden wel tot winst te komen, maar maakte verdedigend geen fouten.

Kees Bimmel en Fokko Baakman speelden een vierpaardenspel dat resulteerde in een koningsaanval van wit. Zwart kwam gedrongen te staan en moest een paard offeren. Ook dit kon de aanval niet stoppen en wit haalde bekwaam de overwinning binnen.

Peter de Vrieze en Mark van Rooten zetten hun partij rustig op waarbij de witspeler langzaam aan de druk opvoerde en een kans kreeg een pion te promoveren. Van Rooten wist de dreiging ternauwernood te neutraliseren en bereikte de veilige remisehaven.

Zwartspeler Piet de Vreede wilde zich met de Aljechin verdedigen tegen de altijd offensief ingestelde Paul Greefhorst. De witspeler deed echter minder gebruikelijk zetten, en De Vreede veroorloofde zich vier paardsprongen achter elkaar. Op de tiende zet al slaagde Greefhorst erin een vijandelijk loper in te sluiten. Op de 22e ze6t kon hij ook nog bijna de zwarte dame pennen. Bijna, maar uiteindelijk raakte hijzelf een stuk kwijt. Daarmee was de stand weer in evenwicht en beiden gingen opgelucht naar huis met een half puntje.

De Zeeuwse teamcompetitie is dit jaar ingedeeld in een zaterdag- en een doordeweekse competitie. De zaterdagteams zijn achttallen, door de week wordt met viertallen gespeeld.

Aanstaande zaterdag speelt het eerste team, Zie Scherpe Combinatie, een combinatie van 4 Zierikzee spelers en 4 spelers van Denk en Zet uit Scherpenisse, zijn  eerste thuiswedstrijd van het seizoen tegen het sterke Middelburg. Volgende week maandag ontmoet het viertal Zierikzee 1 thuis HWP uit Sas van Gent. Zierikzee 2, 3 en 4 spelen ook volgende week doordeweek hun eerste wedstrijden.