Schaakcombi Zie Scherpe Combinatie heeft in de laatste ronde tegen De Zwarte Dame uit Kruiningen niet kunnen winnen en is daarmee op de voorlaatste plaats geeindigd in de Zeeuwse hoofdklasse. Vanwege het 100-jarig bestaan van de schaakclub Zierikzee werd de finale ronde van alle wedstrijden gezamenlijk in Zierikzee gespeeld.

Het ZSC achttal was niet geheel compleet door onverwachte afwezigheid van Sebastiaan Koedoot. Daardoor trad Bart Hertog op als vervanger op het zesde bord. In een Siciliaan overschatte hij de effectiviteit van een thematisch paardoffer op d5. Hij overzag daarbij dat het zwarte paard een veilige haven kon bereiken waarna hij het al vroeg op de zaterdagmiddag voor gezien hield.

Op het achtste bord deed Denk en Zetter Johnny van den Berge het niet veel beter want ook hij verloor. Na het damegambiet wachtte hij te lang met de rochade waarna zijn tegenstander in de gelegenheid werd gesteld een stuk te offeren op e3 met pionnenwinst tot gevolg. Dig de Graaf kreeg toen op het tweede bord een remise-aanbod maar sloeg dit vanwege de tussenstand af.

Hij constateerde echter dat op het eerste bord naast hem Hans Aangeenbrug wel remise had geaccepteerd. In een bijzondere variant van de Pirc bereikte hij niet veel en zijn tegenstander was ook niet op zoek naar meer dus werd het punt gedeeld.
Bij Dig de Graaf kwam een Siciliaan op het bord met de g3 variant waarbij hij een prima stelling kreeg maar zijn tegenstander een solide verdediging had. Na opstoot van z’n e-pion kwam er een grote afruil waarbij De Graaf drie pionnen tegen een pion op de damevleugel creerde. De Kruininger dacht een kwaliteit te gaan winnen maar door een krachtzet met het witte paard ging dat niet gebeuren. Toen De Graaf het te mooi wilde doen verloor hij z’n pluspion en moest hij na nog wat verder doorspelen toch berusten in remise.

De enige overwinning kwam op naam van Schouwenaar Martin Krijger en daar ging behoorlijk vuurwerk aan vooraf met meerdere offers. Zijn tegenstander van De Zwarte Dame was daar het meest opportunistisch in met twee stukoffers in ruil voor een gevaarlijke aanval op f7. Nadat Krijger de naam Zie Scherpe Combinatie eer aan deed en zelf terug offerde gecombineerd met een geniepig tussenschaakje was de angel uit de witte aanval en het punt voor ZSC.

Door afwezigheid van Koedoot mocht Rick van de Breevaart plaats nemen op het vierde bord. Hij kwam goed in de partij maar het evenwicht werd niet echt verbroken waarna de vrede werd getekend.

Bas van de Graaf speelde een interessante partij op het derde bord waarbij al vroeg in de opening een open stelling ontstond waarbij Van de Graaf z’n eerste pion moest inleveren. Hierna volgden nog twee andere pionnen maar in ruil hiervoor kreeg Van de Graaf wel een geweldige aanval. Voordat hij z’n strijdplan verder kon uitvoeren werd hij echter geconfronteerd met het competitiereglement. Doordat hij zijn mobieltje, die in z’n borstzak zat, per ongeluk aanraakte was er blijkbaar een pieptoon te horen waarna z’n tegenstander de winst claimde.

De langste partij kwam op naam van Kedem Gutkind die liet zien over doorzettingsvermogen te beschikken. Na de drakenvariant van het Siciliaans werd hij in het centrum door de witte pionnen overmeesterd en gaf in plaats van een pion een stuk kado. Hij probeerde op de damevleugel nog compensatie te vinden maar dit mocht verder niet meer baten
.