Han van der Made dacht met de zwarte stukken de koningsstelling van Van de Graaf aan te kunnen pakken, maar verloor een stuk na een listig loperoffer. Later kwam daar nog een toren bij, en na al veertien zetten was het pleit beslecht. Martin Krijger won al snel een pion van Kedem Gutkind. Hierop startte Gutkind een gevaarlijk offensief, maar Krijger kon alle dreigingen pareren en won. Sjaak Spiegels speelde een offer-variant, waar Paul Greefhorst niet in thuis was. Spiegels sloopte de vijandelijke stelling vervolgens, waarop Greefhorst zijn tweede achtereenvolgende nederlaag leed, en daardoor op de ranglijst net nog onder zoon Alexander eindigde.

Hiermee is de wintercompetitie ten einde. Volgende week wacht kampioen Bas nog een zware taak: de traditionele simultaan. Hij mag het dan in zijn eentje opnemen tegen alle clubleden.

De zomercompetitie start op maandagavond 7 juni, en vindt plaats op de boot “De Bracksand” van John van Dalsen. De boot ligt aan ’t Luitje in Zierikzee. Iedereen kan meespelen, het is vooral een gezellige competitie, met drie ronden per avond. Deelname is gratis, en je hoeft niet altijd te komen.