Het 2e team moest get gisteravond opnemen tegen middenmotor Souburg 4. Aat Brakel op bord 2 kwam een snelle remise overeen.Han vd Made won overtuigend van Tonny van Gemert, die op de 17e zet een kwaliteit weggaf.Pang Yuen speelde een uitstekende partij, maar met een loper tegen 2 vrijpionnen kon hij de winst niet binnenhalen,remise dusVervolgens verloren John v Dalsen en Piet de Vreede hun partij na een taai gevecht, stand dus 2 tegen 3.Op het 1e bord was het even goed spannend, beide spelers hadden een toren en 1 pion,m aar Herman had 2 pionnen.Er werd gekokt tot de laatste snik maar meer dan remise(wegens tijdnood van beide spelers) zat er niet in.Een verlies gus met 2 /12 tegen 3 1/2.

1.H. Jukkenekke---F. Baljeu  remise

2.A. B rakel---W. Franse      remise

3. J.v. DalsenJ.v.d. Plasse   0-1

4.JAJ vd MadeT. v. Gemert  10

5. P. de VreedeK. Koolhoven  01

6.P. Yuen--C. Rouw   remise

Zierikzee 3 verloor met 2,5-1,5 van het Kruiningse DZD 3. Teamleider Alexander Greefhorst schrijft:

Het derde team van Zierikzee mocht proberen de reeks van ongeslagen wedstrijden van DZD 3 te doorbreken. Voor deze uitdaging mochten René van Rikxoort, Mark van Rooten, Teun Brouwer en Alexander Greefhorst aantreden. Het eerste punt werd verdiend op het eerste bord door DZD, René kwam niet helemaal lekker uit de opening en zag zijn koning mat gaan.

Mark van Rooten maakte helaas in het begin van het spel een kleine rekenfout, wat hem een stuk kostte. Zijn tegenstander wist deze voorsprong te vergroten tot drie stukken, waarna Mark opgaf. 0-2.

Op het vierde bord speelde Alexander Greefhorst een partij die tot het einde spannend bleef. Hoewel zijn tegenstander iets beter uit de opening kwam, kon Alexander een kwaliteit voor komen. Na het één en ander afruilen leek de DZD-speler het spel naar eeuwig schaak af te wentelen, maar Alexander kon dit (na ruim 15 schaakjes) verdedigen met een dameruil, waarna hij de winst binnensleepte. 1-2.

De last lag dus op de schouders van Teun Brouwer, die halverwege zijn wedstrijd een muurvaste stelling op het bord zag. Hoewel hij een pion voorstond, kon hij na flink gepuzzel er geen voordeel uit halen. In het eindspel kwam hij weg met een remise, waardoor de eindstand 1,5-2,5 is geworden, DZD blijft dus nog ongeslagen aan kop staan in de tweede klasse van de ZSB.

In de huishoudelijke competitie ging de meeste aandacht uit naar de partij tussen jeugdspeler Kedem Gutkind en Sjaak Spiegels. Na de scherpe Svesjnikov-opening ontwikkelde zich een boeiend gevecht. Voor deze partij werd het jeugdtempo, per speler alle zetten binnen één uur, gehanteerd. Dit werd Spiegels uiteindelijk fataal. Op het eind had hij niet veel tijd meer over, en moest te snel zetten, en verloor. Jan Verduyn den Boer maakte het Bas van de Graaf flink lastig. Pas in de slotfase wist Van de Graaf te winnen doordat hij één pion meer had. Het was voor Verduyn den Boer de eerste nederlaag na zeven ronden op rij ongeslagen geweest te zijn. Martin Krijger en Kees Bimmel speelden een opening waarin aanvankelijk weinig gebeurde. Toen de lijnen uiteindelijk toch open kwamen, bleek een loper van Bimmel niet op de goede plaats te staan, waardoor hij uiteindelijk verloor. Frans Jansen won al snel een kwaliteit tegen Jan Heiligers. In het eindspel had hij dit omgezet in vier pionnen meer, wat hem de winst opleverde. Peter Verkaart speelde weer een goede partij, maar toch wist tegenstander Marco Vieveen het punt binnen te slepen. Peter de Vrieze ging even snel spelen als zijn tegenstander, jeugdspeler Erik Nieuwlands. Later realiseerde hij zich, dat hij hierdoor een mooi loperoffer, met stukwinst, over het hoofd had gezien. Hij ging wat langer nadenken, en won de partij alsnog.