In een regelmatige partij slaagde hij erin het stugge verzet van Aat Brakel te breken.

Met een indrukwekkende score van 6 gewonnen en één remise mag hij zich winterkoning noemen, aangezien de bovenste spelers in de ranglijst tot Nieuwjaar niet meer in actie komen..

Bas van de Graaf opende met de Trompowski-opening. Tegenstander Martin Krijger kende hiervan alleen de naam, en speelde heel voorzichtig. Toen de stelling opende, kreeg Krijger het betere spel. In het verre eindspel gaf hij in hevige tijdnood de winst uit handen, en beiden besloten tot remise.

Sjaak Spiegels bleef op de derde plaats, verder dan een remise tegen de weer sterke Kees Bimmel kwam hij niet.

Johan Hoogstrate doet nog steeds denken aan Tigran Petrosian, een Russisch grootmeester uit de tweede helft van de vorige eeuw. Met de meest ondoorgrondelijke zetten bouwde Petrosian aan een onneembare veste, en sloeg toe wanneer de tegenstander even verslapte. Hoogstrate hield voor de vierde achtereenvolgende keer de remise, wat tegenstander André Tillema ook probeerde.

Herman Jukkenekke had er zin in. In de opening kon hij al een pion winnen na een fout van Han van der Made. Omdat Jukkenekke enkel in volle stukken rekent, zag hij dit over het hoofd. Maar de aanval die volgde, leverde hem dik verdiend toch de zege op.

Volgende week is er geen competitie, dan wordt het interne Kersttoernooi gespeeld.

Zierikzee 1 verloor de uitwedstrijd tegen koploper Goes 2 met 4-2, en staat hiermee in de middenmoot.

Zierikzee 2 deed het beter door met 3-1 te winnen bij Terneuzen 4. Zierikzee 2 bezet de tweede plaats , en heeft goede kijk op promotie.

Op 17 december spelen beide teams een thuiswedstrijd, beide tegen een team van Kruiningen.

Foto's Brenda Grevenstuk