Beide teams hadden twee invallers. Bij Zierikzee waren Herman en Martin afwezig.

Hans Aangeenbrug op bord 1 was al snel klaar. In een betje vreemd damegambiet kon hij al snel gebruik maken van de misplaatsing van de zwarte dame op a5. Centrumdoorbraak, en de zwarte veste was verloren.

Hans Baris op vijf raakte in een voor hem onbekende zijtak van het Spaans verzeild, en stond ala snel verloren.

Sjaak Spiegels op vier kwam tegen een snel spelende tegenstander goed uit de opening, maar overzag later een valletje, wat hem de partij kostte.

André Tillema offerde een kwaliteit voor een betere stelling. Hij kreeg het machtige veld d5 in bezit, en schaakte met enkele krachtzetten naar een verdiende overwinning.

Peter de Vrieze kwam goed uit de opening. Helaas beging hij later enkele onnauwkeurigheden. Hij probeerde nog van alles, maar kon verlies niet verhinderen.

Bas van de Graaf stond kansrijk, maar in hevige tijdnood (secondenwerk) was het onmogelijk de winstvoering nog te volbrengen.

Nederlaag van 4-2 dus. Balans na 4 matches: 1 gewonnen, 1 gelijk, 2 verloren. We staan zevende.

Volgende match: maandag 15 december, thuis tegen DZD 3. Score van DZD tot nu: 5,5-0,5 winst tegen Vlissingen, 5,5-0,5 winst tegen Middelburg 3, tegen Denk en Zter 3-3, deze score werd ook bereikt tegen Souburg 4. Weer een sterke tegenstander dus!