Annelous had wit tegen Boaz. Helaas voor Boaz gaf hij zijn dame weg. Annelous, met twee diploma’s meer, speelde dit verder uit en kon een plek stijgen in de ranglijst.

Remy Fennet deed een poging zijn koppositie te behouden tegen nummer 5 Erik Nieuwlands. Remy, als Fennet berucht om hun eindspel, wist er zowaar een over te houden met voor beide partijen 2 torens en 6 pionnen. Na een torenruil won Remy 2 pionnen, maar verloor er 3. Hij probeerde een hem terug te winnen, maar kwam in een positie te staan waarin Erik een röntgenschaakje gaf en de 2e toren won. Erik wist dit vervolgens op professionele manier uit te spelen.

Broer Nigel Fennet speelde tegen Jurrian Lammerts. Jurrian was totaal niet opgewassen tegen Nigel, Nigel won en behield zijn positie.

Vanwege vakantie, ladder en een doorgeef­schaaktoernooi worden er de komende 3 weken geen competitie gespeeld. Dat wil zeggen dat Kedem, die maandag won van Lars, zich vier weken lang koploper mag noemen. De grote vraag is natuurlijk: wie staat er de week daarna bovenaan? Vrijwilligers kunnen zich melden bij de wedstrijdleiding...