Krijger en Bal werden uitgeschakeld. Hans Baris speelde uitstekend maar gaf uitgerekend tegen Bal zijn dame weg. Bal moest vervolgens zijn best nog doen om binnen de tijd te winnen. Dat lukte maar net en daarmee behaalde Bal 1 uit 3 waarmee hij op de gedeelde tweede plaats komt met Peter de Vrieze. In poule 2 gaven Bimmel, Van Dalsen, Van der Made en de Vrieze elkaar geen duimbreed toe. De duimschroeven werden skipper Van Dalsen toch iets te hard aangedraaid... 0 uit 3. Van der Made daarentegen deed uitstekende zaken met 2,5 uit 3. Het motto in vino veritas werd door Han vol overtuiging uitgedragen. De heren van poule 2 vonden het spelletje zo leuk dat uw wedstrijdleider de stukken bijna persoonlijk in de doos moest opbergen. Het tellen van de gehaalde punten ging de heren ook niet zo goed meer af aan het einde van de avond, rekent u mee. Bimmel 1,5 puntVan der Made 2,5 puntVan Dalsen 0 puntenDe Vrieze 2,5 puntTotaal 6,5 punt 6,5 uit 6 partijen......... dat is toch knap. Uw wedstrijdleider hoeft niet op te treden aangezien de Verbrecher al uitgespeeld is.......... het wedstrijdformulier wordt uiteraard opgeborgen in de map belastend materiaal en is op te vragen voor raadpleging. Bestuursmaatregelen worden op dit moment nog niet opportuun geacht. Wellicht was er een teveel aan spa blauw in het spel. In poule 3 was de definitieve battle of de Greefhorstjes in volle hevigheid ontbrand. De heren Pa Paul en Alexander Greefhorst kregen te maken met een ontkettende toerist Herr Anders. De onberispelijk Nederlands sprekende Duitser tikte de heren even vakkundig van het bord. Dat noemen wij internationale ervaring op doen......... In de onderlinge strijd won Pa Paul van zoonlief maar dat mag niet baten in de stand, Pa Paul blijft steken op 9,5 terwijl Alexander 11 uit 21 heeft gescoord. Van den Abbeelen had eigenlijk een off day in deze poule door slechts een halfje te scoren. Ondanks de steun van Bal wilde het niet vlotten. Het enthousiasme van de heer Van den Abbeelen is zo langzaam aan wat getemeperd. Met name is hij niet te spreken over de trucen op het bord van uw wedstrijdleider........ nou ja die heeft dat dan weer afgekeken van Valstrik Fierens.... Over Fierens gesproken.... ja hoor hij was er nog, Kim scoorde 3 uit 3. De senioren Verduijn den Boer, Hoogstrate en Bremer konden het jeugdig elan van Kim niet volgen. Kim keert nu terug naar Utrecht en gaat daar zijn studie wiskunde vervolgen, veel succes Kim. We hopen je valstrikken binnen korte termijn weer te mogen begroeten op de 64-velden in Zierikzee. De nog in dit verslag ontbrekende Greefhorst, genaamd Linda, deed eigenlijk goede zaken in poule 5. Door te winnen van Van Rikxoort en remise te spelen tegen Doeswijk staat ze nu op 8 uit 18. Maar wacht eens even ........... als ze volgende week 1,5 punt haalt eindigt ze gelijk met Pa Paul. Uw wedstrijdleider vermoedt dat Linda volgende week niet zal verschijnen ivm huiswerkverplichtingen...... In deze poule werd een nieuwe variant gespeeld, de Doeswijk-Van Rikxoort variant: u denkt aan een ingewikkelde variant van het Spaans of de Leningrader maar nee het gaat om een fles wijn met twee glazen. Rest uw wedstrijdleider te vermelden dat de Edammer kaas, de salami en de augurken gretig opgegeten werden. Secretaris Van der Made vroeg zich af of er ook nog bitterballen waren, maar dat ging uw westrijdleider/barkeeper toch wat te ver. Spijtig genoeg ontbrak worstliefhebber Teun Brouwer, sorry Teun maar bewaren was niet mogelijk. Volgende week beter......... wie weet wat er dan op het menu staat, wellicht de bitterballen, maar ja waar laat je dan de frituurpan...... Volgende week laatste ronde, de laatste kans om het ultieme zomerschaakgevoel van 2007 te ervaren, wees erbij!