Ondanks verwarrende berichtgeving op deze site kan ik u melden dat het schaakseizoen van S.V. Zierikzee nooit afloopt. In de zomer wordt er uiteraard doorgespeeld en wel in de immer spannende zomercompetitie. In poule 1 moest Spiegels zwaar aan de bak tegen kanonnen Krijger en Van de Graaf. Spiegels moest in Krijger zijn meerdere erkennen maar Van de Graaf werd toch maar mooi aan de zegekar gebonden. Tegen De Vrieze werd het voor Spiegels remise. De Vrieze scoorde in deze zware poule 1,5 uit 3, waaronder een overwinning op Van de Graaf. Peter staat na dit uitstekende resultaat stevig op de tweede plaats van het zomerklassement, hulde Peter! Poule II was ook een redelijk zware poule met Brouwer, Stoel, Tillema en Van der Made. André Tillema liet ook deze week weer zien het schaken niet verleerd te zijn, met 2 uit 3 deed hij het uitstekend. Han van der Made kon volgen en scoorde hetzelfde resultaat. De strijd in de familie Greehorst blijft voorlopig spannend, Pa Paul staat op 8 punten, zoon Alexander op 10 punten en dochter Linda op 6,5 punt. Met nog twee ronden voor de boeg is nog alles mogelijk in het Greefhorstklassement. Uw wedstrijdleider overweegt een Greefhorstcup in te voeren. Overigens probeert de familie de wedstrijdleider op alle mogelijke manieren te beinvloeden om zo een gunstig resultaat te krijgen. Niet verder vertellen maar de wedstrijdleider heeft een voetreis naar Oosterland aangeboden gekregen. Overigens hebben de toenaderingen van Pa Paul en Alexander geen zin omdat uw wedstijdleider allang gevallen is voor de charmes van Linda Greefhorst, die wast tenminste af.......... Nog twee ronden te gaan, alles ligt nog open behalve de eerste plaats. Volgende week een verrassing voor de zomercompetitiespelers. Komt dat zien.