In de 6e ronde deed Peter de Vrieze in poule 1 uitstekende zaken door 3 maal te winnen. Onder andere zomergast Aarnoud moest er aan geloven.

Zomergast Aarnoud is na drie weken Zeeland volkomen verregend en de kans is dan ook klein dat hij volgende week nog komt. Als hij komt is het met Zuidwester in plaats van zijn kenmerkende pet. Uw wedstrijdleider vreest voor een “uitstralend” effect naar de zomer van 2008…..

Jan Verduijn den Boer scoorde in de hoogste poule 1 uit 3. Ondanks dit middelmatige resultaat is “good old” Jan weer leider van het klassement aangezien Sjaak Spiegels voor de tweede keer op rij niet kwam opdagen. Uw wedstrijdleider vermoedt dat er een last minute in het spel is…….

In poule 2 was Han van der Made goed op dreef. VUT-er Han scoorde 2 uit 3, deze score werd mede behaald door de door de heer Van der Made gebezigde trash-talk, jaja ook in het schaken is er sprake koude oorlogvoering.

Van der Made speelde remise tegen zomergast Van den Abeele. Van der Made vond dat Van den Abeele had moeten winnen.

Schaakmaat de heer Bal sprak vervolgens op luide toon door de speelzaal: “zelfs als hij (Van den Abeele) gewonnen staat, speelt hij nog remise!”, waarop de speelzaal volledig plat ging.

Van den Abeele kreeg het overigens niet voor elkaar om de vierdaagse uit te lopen. Dat lag niet aan zijn leeftijd of voorbereiding, nee nee de zoon van Van den Abeele die meeliep moest afhaken……… laat junior nu ook nog eens niet kunnen schaken……..

Van den Abeele logenstrafte overigens de woorden van Bal door twee keer te winnen en wel van Skipper Van Dalsen en Stoffel Stoel. Wie kaatst kan de Bal verwachten……

Een regendans of smeekbede aan Piet Paulusma niets heeft zin, het blijft regenen deze zomercompetitie. Het debuut van Brenda Grevenstuk in poule 3 viel hierdoor letterlijk in het water. Figuurlijk gebeurde dat zeker niet aangezien zij een mooie zege wist te behalen op Dick schuiffie schuiffie Doeswijk. Vooral zo doorgaan Brenda!

Teun Brouwer scoorde in poule 3 stabiel 2 punten uit 3 partijen en is stiekem naar de top van het klassement gestegen. Hierdoor zal Teun volgende week voor hetere vuren komen te staan, wellicht één van de Zierikzeese schaakreuzen Krijger of Van der Graaf??

Vaste zomergast Kim “valstrik” Fierens was niet van de partij, hij is op jacht in Dieren bij het open NK schaken. Kim regent het daar ook zo hard?!