Voor ronde 3 kwamen toppers Van de Graaf en Krijger onverwachts langs. Zo kon met leiders Spiegels en Verduijn den Boer een toppoule samengesteld worden. De spelers gaven elkaar geen duimbreed toe. Van de 6 partijen werd het 5x remise, alleen Van de Graaf wist te winnen en wel van lijstaanvoerder Verduijn den Boer. De remises waren zeker geen salonremises, zo had Krijger in no time de dame van Van de Graaf in de knip tegen een loper. Van de Graaf wist na wat mindere zetten van Krijger en goed tegenspel een remise af te dwingen. Spiegels had tegen Van de Graaf eeuwig schaak en was op zoek naar meer, Van de Graaf had dat doorzien en moest berusten in eeuwig schaak. In poule 2 had Van Dalsen een mindere avond, zowel tegen De Vrieze als Maaskant moest hij er aan geloven. Maaskant had een goede avond en wist 3 uit 3 te scoren. De partij van Maaskant tegen De Vrieze leerde maar weer eens dat na het afslaan van een remiseaanbod (De Vrieze) de eerste volgende zet een fatale fout kan zijn door concentratiegebrek. Alexander Greefhorst had alle kansen om Maaskant te vloeren in een extreem open partij. Een onnauwkeurigheid kostte hem een paard en daarna ging het bergafwaarts. Bergafwaarts ging het zo hard dat hij de enige zet deed waardoor Maaskant hem direct mat kon zetten. In poule 3 was good old Teun Brouwer op dreef. Van tevoren klaagde hij nog over vermoeidheid maar uw wedstrijdleider denkt dat het tactiek was......... Brouwer scoorde drie uit drie na overwinningen op Yuen, Paul Greefhorst en Van den Abeele. Yuen probeerde nog het tij te keren door te bellen met China maar daar kwam geen goede informatie uit voort gezien de twee gescoorde nullen. Door deze zelfregulering was het voor uw wedstrijdleider niet nodig om op te treden en reglementaire nullen uit te delen. In poule 4 ging het redelijk gelijk op. Foppes en Hoogstrate scoorden beiden twee punten. Vermeldenswaardig is dat Foppes binnen no time de dame van Hoogstrate te pakken kreeg. Een filantropische instelling kan Foppes niet worden aangezien hij Hoogstrate aanbood de zet terug te nemen. Met 18 deelnemers was er weer sprake van een geweldige opkomst. Op naar de volgende week en wie weet een nieuwe lijstaanvoerder... of toch weer Jan Verduijn den Boer...... komt dat zien en speel mee.