Tegenstander Kees Bimmel, die steeds sterker gaat spelen, gaf niets weg. Van de Graaf kon uiteindelijk zijn voordeel behalen doordat hij een betere stellingsopbouw had, en bij Bimmel kwamen steeds meer zwaktes tevoorschijn. Martin Krijger profiteerde van de mindere onderlinge samenwerking van de stukken van Jan Verduyn den Boer. Met een offer leidde hij een niet te pareren mataanval in . Sjaak Spiegels beantwoordde de Franse opstelling van Adrie de Jonge met een ongebruikelijke damezet. De met zwart spelende De Jonge vertrouwde het niet, en verzuimde ten onrechte de rokade. Hierdoor kwam zijn stelling vast te zitten, waardoor hij ondanks stug verdedigen in een verloren positie kwam. Uiteindelijk kon hij de dreigingen niet allemaal pareren, en leed materiaalverlies. De Jonge heeft in de laatste drie ronden verloren van de top-drie, en zakte naar de 7e plaats op de ranglijst. In de komende weken zal hij ongetwijfeld weer zijn plaats in de top-vijf innemen.

De spectaculairste partij van de dag was wel die tussen Paul Greefhorst en Johan Hoogstrate. De met wit spelende Greefhorst had een vijf zetten diepe combinatie uitgerekend, en offerde een toren. Hij kreeg een mooie stelling, en won een paard. Dit was alleen niet genoeg, omdat een toren meer waard is dan een paard. Gelukkig voor hem zag zijn stelling er dreigend genoeg uit, om Hoogstrate tot een remiseaanbod te verleiden.

Peter de Vrieze ging mee in het hoge speeltempo van Stoffel Stoel, en zag over het hoofd, dat hij een loper kwijtraakte. De rest van de partij zwoegde hij om het verlorene terug te krijgen, maar Stoel verdedigde stug zijn voordeel. Hij kwam door deze winstpartij weer bij de bovenste tien. Alexander Greefhorst leverde een uitstekende prestatie door met een onstuitbare koningsaanval van Henk Bremer te winnen. Hij naderde hiermee de andere jeugdschaker Eric Nieuwlands, die verloor, tot op enkele punten.

Zo rondkijkend vind ik, dat er best goed gespeeld wordt op de clubavond. Waarom spelen we niet zo sterk in wedstrijden tegen andere clubs.Zijn we te bleu?