Klasse! Kedem had twee dagen hiervoor ook al het 2e KWP-toernooi in Zuiddorpe in zijn leeftijdsklasse op zijn naam geschreven met een score van maar liefst 8,5 uit 9! Hoe lang zou het nog duren voordat hij gevraagd wordt mee te spelen met de teamwedstrijden van de senioren?? Erik speelde de eerste wedstrijd van vanavond tegen Remy en kon het met een toren en loper niet redden tegen een dame en paard. Nadat een mislukte matpoging van Erik werden paard en loper geruild en leek de strijd gestreden, maar de klok bracht uiteindelijk toch nog onverwacht de 1-0 voor Erik. In de broedertwist tegen Nigel wist Remy beter stand te houden en toen Nigel even een van zijn torens de zijn achterlijn haalde om schaak te geven bleek naderhand de overgebleven toren niet sterk genoeg om de verdediging in stand te houden: 1-0 voor Remy. Jurian stond tegen Elias gewoon gewonnen. Tot drie keer toe zag Jurian, die in tijdnood kwam, een matgevende zet over het hoofd. Omdat de tijd wel genadeloos is, ging het punt toch naar Elias. Linda kwam tegen Remy een toren achter, maar had nog een pion op de 6e lijn die wellicht kon promoveren. Remy kon door continu schaak te geven de pion wel afhouden, maar slaagde er niet in de matgevende zet te verzinnen. De drie minuten voorsprong in tijd waren bijna weg toen Linda's vlag toch als eerste viel. Nieuwkomer Tim Poelstra had een hele zware avond. Voor het eerst schaken met een klok en dan nog wel op vijf minuten per persoon. Gelukkig voor hem is het volgende keer weer 10 minuten in de normale competitie. Over volgende keer gesproken: de herfstvakantie komt er aan, dus we slaan weer een weekje over. 23 oktober beginnen we meteen met toetsen voor stap 2 en 3 (hoofdstuk 1 t/m 4). Gezien de resulaten van de vorige toets raad ik jullie aan in de herfstvakantie de schaak-CD op te zoeken en nog eens wat te oefenen...