Op heel simpele wijze kun je de stappen 1 t/m 5 op je computer hiermee doornemen. Geschikt dus voor alle clubspelers. Stap 1 is voor diegenen, die schaken moeten leren. Stap 5 is nivo club-topper. De opkomst was vrij goed, maar toch te laag. 16 spelers waren aanwezig. Aanvankelijk sceptisch, later enthousiast. Het meest aansprekende thema leek de magneet. Je offert een stuk, waarmee je het te pakken vijandelijke stuk, bijv. koning, naar een veld lokt, om vervolgens mat te geven. De mooiste varianten zagen we voorbijkomen, met dame-offers, en mat midden op het bord. De eerste stellingen gingen wat moeizaam, maar later werden de combinaties soms al binnen een seconde herkend. Het sterke van deze CD is, dat je een bepaald thema vaak herhaalt. Later, in een echte partij, ga je dan de motieven en beelden herkennen, waarna je de gepaste kennis kunt toepassen. Iedereen met een PC kan van deze CD gebruik maken. Het gaat echt gemakkelijk, desnoods kun je van Paul Greefhorst nog een gebruiksaanwijzing krijgen; staat ook op de site onder Overig/Insturen Oefenresultaten. De CD kost 5 euro, een prikje voor zoveel moois! Je kunt hem kopen bij Sjaak Spiegels.