Uitleg Website

Voor bezoekers

De zwarte balk boven dit artikel is het menu, waarmee u iedere door u gewenste pagina kunt opvragen.
Hoofdmenu
Als u met de muis op de keuze Startpagina klikt, wordt altijd het standaard startvenster, de Homepage getoond. Alle andere keuze zijn submenu's. Als u met de muis ergens hier naar toe gaat, klapt deze open en ziet u aanvullende mogelijkheden. Bij senioren ziet u de lijst van Senioren tot en met Ratings KNSB verschijnen. De muis staat nu boven Competitie, en u ziet de subkeuzen bij Competitie ook, namelijk Stand t/m Elo-Stijging.
Menusenioren
Aan de kleine driehoekjes achter Rapidschaak, Snelschaak en Laddercompetitie ziet u dat hier ook subkeuzen kunnen verschijnen.

Klikt u per ongeluk op een menupunt dat subkeuzen heeft, dan verschijnt een pagina waarop alle keuzen van het betreffende hoofdmenu zichtbaar worden gemaakt. U kunt dan ook op die indexpagina de gewenste pagina aanklikken.

Het kan zijn dat er een linkje is naar een pagina die nog niet bestaat. U zie dan een ?

Registreer u als gebruiker

De website werkt voor geregistreerde gebruikers anders dan voor 'onbekende' bezoekers. Geregistreerde gebruikers kunnen zich abonneren op updates van pagina's of verschillende soorten van nieuwsberichten. Zo kunt u als geregistreerde gebruiker automatisch worden geïnformeerd over aankondigingen van toernooien of van de verslagen van de interne competitie.

Leden van Schaakvereniging Zierikzee die zich registreren hebben ook toegang tot bijvoorbeeld de ledenlijst, gespeelde partijen en kunnen ook zelf bijdragen leveren in de vorm van artikelen of blogs.
Klik hier om u te registreren als gebruiker.

Voor leden en beheerders

Voor leden en beheerders van de site is aanvullende informatie beschikbaar. Deze informatie is verdeeld over een aantal onderwerpen:

• Beheer wiki-pagina's
    Wikipagina's bevatten de normale, statische pagina's, zoals het reglement, de contributie-informatie, adresgegevens, schoolschaak gegevens, erelijsten etc. Wijziging kan in principe door alle bestuursleden.
    Klik hier voor uitleg over het maken van pagina's.
  • Schrijven van een artikel
    Een artikel bedoeld voor 'eenmalige' verslagen of aankondigingen, zoals het verslag van onze clubavond, een externe wedstrijd, een aankondiging van een toernooi. Alle leden kunnen een artikel toevoegen.
    Klik hier voor meer informatie over het schrijven van een artikel
  • Bijhouden van een blog
    Een blog is in principe een persoonlijk verslag van een meerdaagse gebeurtenis, zoals bijvoorbeeld het PKS of de bouw van deze site. Voor iedere gebeurtenis kan een nieuwe blog worden gestart, waarna periodiek een blog-artikel kan worden toegevoegd. Alle leden kunnen een blog toevoegen en hier bijdragen aan toevoegen.
    Klik hier voor uitleg over het maken en schrijven van een blog

Alle (bestuurs)leden worden van harte uitgenodigd bijdragen te leveren. Het tiki-wiki-CMS is dermate veilig dat niemand bang hoeft te zijn 'iets kapot te maken'. We kunnen altijd terug naar de vorige versie.