Voor het schrijven van een artikel geldt in principe hetzelfde als een het schrijven van een wiki-pagina (zie Uitleg wiki).

Voor een artikel moeten een aantal extra zaken worden geregeld/ingevoerd.

Om te beginnen kis je in het menu Beheer voor Nieuw artikel. Het artikel-invoer scherm verschijnt.
Afbeelding Bewerken

Voor de eerste vier rubrieken geldt het volgende:

Titel
De titel van het artikel, deze verschijnt rechts op de pagina bij Laatste nieuws
Auteursnaam
Je eigen gebruikersnaam wordt voorgesteld, je kan dit wijzigen.
Thema
Kies hier een thema, bv verslagen voor wedstrijdverslagen, vereniging voor verenigingsinformatie of toernooien voor de aankondiging van toernooien
Artikel, laat deze rubriek (voorlopig) gewoon ongewijzigd

De overige rubrieken tot en met Categorizeer kun je laten voor wat het is, er blijven nog enkele belangrijke rubrieken over:

Hoofding
Geef hier een inleiding of korte samenvatting van het artikel.
Je kan hier de normale wiki-editfuncties gebruiken, bijvoorbeeld voor opnemen van een plaatje of foto's
Tekstlichaam
Geef hier de rest van het artikel.
Ook hier kan je normale wiki-functies gebruiken
Pubicatiedatum
De datum van publicatie, deze kan je meestal overnemen.
emails
geef eventueel een emailadres van iemand die je wilt laten weten dat het artikel is gepubliceerd (bv ter aanvulling of controle)
Gepubliceerd
Dit vinkje is belangrijk. Als je het uitlaat wordt het artikel niet gepubliceerd. Klik het dus aan!

Tot slot: klik op bewaren en het artikel staat op de site.