De tweede rapid-avond, waarin de rondes 5 t/m 8 gespeeld werden was ronduit spectaculair. Marnix won al zijn partijen, waaronder die tegen zijn concurrenten Kees en Aloys. Daarmee maakte hij zijn tegenvallende score, 2 uit 4, van de eerste avond weer goed. Met dit mooie resultaat steeg hij naar de tweede plek en is daarmee de grootste uitdager van Sjaak.

Over Sjaak gesproken. Hij speelt wel weer erg goed. Op de eerste avond een remise tegen Erik, op de tweede avond een remise tegen Kees. En de rest won hij gewoon. Op de derde rapid-avond komt ongetwijfeld de match tussen Sjaak en Marnix op het bord, dat wordt een klapper!

Kees scoorde de eerste avond 3,5 uit 4, maar liet het nu een beetje liggen met een halfje tegen Aloys en een nederlaag tegen Marnix. Maar hij is nog derde en kijkt alleen maar naar boven.

Aloys staat vierde op een miniem verschil met Kees. Hij verloor tot nu van Sjaak en Marnix, en remiseerde tegen Kees. Maar Aloys kennend gaat hij er op de volgende avond flink tegenaan.

Op de vijfde plek staat Ernst. Op de eerste avond scoorde hij 2 uit 4, nu pakte hij 3 punten. Nog maar pas lid en nu drukt hij al een stempel op de club!

De andere uitschieter van de avond, behalve Marnix, was Jac. Ook hij scoorde 4 uit 4! Maar omdat hij er de eerste avond niet was, staat hij slechts tiende.

Op 18 maart is de derde en laatste rapid-avond. Het zal er heet aan toe gaan en we hopen weer op een goede opkomst!