Deze pagina beschrijft de seizoensindeling voor het seizoen en biedt linkjes naar de reglementen van de verschillende competities die gedurende het seizoen worden gespeeld.

Seizoensindeling

1. In één seizoen worden de volgende competities onderscheiden:
    1. De interne competitie
    2. De rapidschaak competitie
    3. De snelschaak competitie
    4. De zomerschaak competitie
    5. Het kersttoernooi
    6. Simultaan tegen de clubkampioen
    7. De laddercompetitie
  2. De interne competitie start 1 week na aanvang van het schooljaar voor basisscholen op Schouwen-Duiveland en eindigt eind mei van het jaar daar op.
  3. De clubkampioen wordt gevraagd de eerste maandag van juni een simultaan te geven tegen de andere clubleden.
  4. De zomercompetitie start de tweede maandag van juni, of als de clubkampioen geen simultaan geeft eerste maandag van juni en duurt tot aan de start van het volgend seizoen.
  5. Het kersttoernooi wordt gehouden op de laatste maandag voor 24 december of een week eerder als externe wedstrijden worden gepland door de ZSB.
  6. De rapidschaak competitie wordt gespeeld op minimaal 4 verschillende avonden, waarvan er een of meer worden gecombineerd met een thema-activiteit. Deze avonden worden verspreid over het seizoen op avonden waarop geen externe wedstrijden in ZSB-verband worden gespeeld.
  7. De snelschaak competitie wordt gevormd door het kersttoernooi en twee aanvullende snelschaakavonden. Op deze avonden kwalificeren 4 deelnemers zich voor het snelschaak eindtoernooi dat wordt gehouden op de eerste dag van de zomercompetitie.

1. De laddercompetitie wordt niet “gespeeld”, maar wordt gevormd door uitslagen van de interne competitie, de rapidcompetitie, de zomercompetitie.

Versie: Definitief seizoen 2019-2020

Klik hier voor de versie van seizoen 2018-2019