Uit oude doos

Schaakkoerier 11

Paul zondag Oktober 30, 2016
Schaakkoerier 11 – September 1982

Het eerste krantje van een nieuwe seizoen. In het redactionele stuk wordt competitieleider Jan van Loon succes gewenst. Dit is niet zo maar een opmerking. Toen bestond de computer zoals wij die kennen nog niet. Het Keizer systeem dat we nu gebruiken werd toen ook gebruikt maar alles moest met de hand berekend worden. Een waar monnikenwerk!
De club gaat naar en nieuwe locatie: Het Pannekoekenhuis, naast de Hema. Toen geexploiteerd door Harry Dikmans.
Voor zover mijn herrinnering strekt hadden we de volgende clublokalen, de jaren zijn een heel ruwe schatting:
Tot 1977 bovenzaal Huis van Nassau
Tot 1982 bovenzaal De Zeeuwse Herberghe
Tot 1989 Het Pannekoekenhuis
Tot 2000 UVV gebouw (nu FiZi)
Daarna De Veste
Vervolgens een uitnodiging voor het PKS. Nu zijn dat meestal ca. 20 spelers in 1 groep, toen ging het nog over wel 50 spelers, verdeeld in 4 groepen!
Dan enkele verheugende persoonlijke mededelingen, daarna de aankoniging van de nieuwe ZSB teamcompetitie. Landau is nieuw in de Hoofdklasse. En dan te bedenken dat Landau nu één van de meest bloeiende Zeeuwse clubs is, met 1 team in de KNSB en 1 team bovenin de Hoodfklasse. Verder hebben ze een gigantische jeugdafdeling.
Het krantje sluit met een brief ban de ZSB voorzitter, Leen de Vlieger.

download Schaakkoerier nr. 11
Schaakkoerier 11.pdf