Leren Schaken

Lijkt het je leuk om te gaan schaken maar kan je het niet of denk je dat je niet goed genoeg bent om lid te zijn van een vereniging?

Schaakvereniging Zierikzee zou het erg jammer vinden als je om die reden niet begint met schaken. Alle schakers zijn begonnen bij het begin en, eerlijk is eerlijk, op onze verenging zitten beste wel een paar (heel) goede schakers, maar nog veel meer schakers die in sporttermen 'amateurs' zijn.

Onze vereniging kan op twee manier helpen bij het leren schaken.

Chessity

Specifiek voor kinderen maken we gebruik van Chessity, een interactie en Online schaakschool waar kinderen spelenderwijs leren schaken. Zie de pagina over Chessity voor meer informatie.

Info-avonden

Verder zullen wij in seizoen 2019-2020 een aantal kennismakingsavonden organiseren waarop iedereen met interesse in schaken langs kan komen om de sfeer te proeven, kennis te maken met het schaakspel en/of het eigen niveau wat op te krikken met tips en trucks. Wil je hier niet op wachten, kijk neem dan contact op met een van de bestuursleden voor meer informatie