Sjaak Spiegels heeft het snelschaak kampioenschap op zijn naam geschreven. Na een finale poule waarvoor vier schakers zich in de loop van afgelopen seizoen wisten te plaatsen moest er een beslissingswedstrijd aan te pas komen, daarin versloeg hij Aloys Kersten.

Een viertal schakers had zich dus weten te plaatsen. Spiegels kwalificeerde zich door het derde snelschaaktoernooi te winnen. Kersten wist dit te doen door het kersttoernooi op zijn naam te zetten. Jac Weeland had een plekje bemachtigd als beste nummer twee. Peter de Vrieze nam als tweede beste nummer twee de plaats in van de gestopte Tim Fierens, die nog wel het eerste toernooi wist te winnen.

Snelschaakkampioenschap

In de groep werden tweeluiken gespeeld. Na de 'heen' ronde stond Spiegels met 2,5 punt bovenaan, slechts De Vrieze hield hem op remise. Weeland volgde met 2 punten, gevolgd door Kersten met 1 punt. De Vrieze sloot de rij met 0,5 punt. Spiegels leek op rozen te zitten, maar niets bleek minder waar.

Spiegels Vs Weeland

In de 'terug' ronde legden de vier finalisten elkaar echt het vuur aan de schenen. Spiegels liet meteen punten liggen. Wéér struikelde hij over De Vrieze met een remise, gevolgd door een nederlaag tegen Kersten, die toen alweer twee punten had bijgeschreven. En omdat Weeland won van De Vrieze stonden er drie schakers op 3 punten: Spiegels, Kersten en Weeland.

Spiegels Wint Van Kersten

Spiegels en Kersten wonnen beiden hun laatste duel en eindigden zo op 4 punten en volgde er een beslissingswedstrijd. Spiegels won de eindstrijd middels een listige paardvork op koning en dame. Nare bijkomstigheid voor Kersten was dat hij het paard niet met zijn pion kon slaan omdat een toren van Spiegels op de koningslijn stond.