Maandagavond 5 juni is de zomercompetitie van Schaakvereniging Zierikzee weer begonnen. De eerste speelavond werd met negentien spelers uitstekend bezocht.

De spelers worden in groepen van vier of zes ingedeeld en spelen per avond drie partijen. De eindstand wordt bepaald aan de hand van de scores van een speler in de eerste zeven ronden die hij of zij speelt, dus in feite iemands score na 21 partijen. Het zomerschaak is vooral gezellig. Per avond speel je drie partijen met twintig minuten bedenktijd per persoon. Een prettige omstandigheid is, dat je niet verplicht bent, elke avond te komen. Iedereen is van harte welkom, je hoeft geen clublid te zijn. In het verleden deden al vele huisschakers en leden van andere clubs mee.

De zomercompetitie wordt elke maandagavond gespeeld in de Garnizoenszaal van De Veste aan de Manhuisstraat 32 in Zierikzee. De partijen beginnen om 20.00 en de avond is voor iedereen toegankelijk, dus ook voor niet-leden. Je moet je voor aanvang wel aanmelden via competitie@zierikzeeschaakt.nl. Aanmelden is niet noodzakelijk, maar zorg dat je uiterlijk vijf minuten voor acht aanwezig bent, dan wordt je ingedeeld in een van de poules.

Er is ook een eerste stand. Drie schakers wisten alle drie hun partijen te winnen: Marnix den Boer, Jac Weeland en Erik de Vrieze.