Piet was sinds 2009 lid van onze vereniging en we hebben hem leren kennen als een fanatieke schaker en een zeer gemoedelijk persoon.

De laatste jaren speelde hij geen wedstrijden meer, maar wilde per se lid blijven om ons cluppie te ondersteunen en bleef onze vereniging volgen. Hij was ook actief als schaakleraar op verschillende scholen en mocht ook graag meespelen bij de schaakgroep van Scharendijke.

Naast zijn kunststukjes op het schaakbord was Piet ook een echte kunstenaar. Ter gelegenheid van ons 100-jarig jubileum heeft hij het initiatief genomen om met alle leden bij elkaar geld te lappen voor een steen. Dit was om zo met alle leden het toenmalige bestuur te verrassen met een prachtig gestileerd beeldhouwwerk van een schaakbord dat hij in zijn eigen atelier heeft gehouwen.

Het hangt nu nog steeds aan de gevel van de Garnizoenszaal een verbindt op die manier onze vereniging voor altijd aan Zierikzee en aan Piet de Vreede.