Bij aankomst werden de Zeeuwse bezoekers verteld dat iemand van EGS zich 30 minuten voor aanvang had afgemeld waardoor een bord leeg moesten worden gelaten. De teamleider van EGS was zeer sportief door de bordkeuze aan ZSC te laten waardoor teamleider Dig de Graaf iemand kon kiezen die alleen met de auto was gekomen en zodoende weer gelijk naar huis kon. Slachtoffer werd Michel Melkert die met een reglementaire overwinning de reis naar Dordrecht weer kon aanvangen.

Ondanks deze voorsprong was het de hele middag spannend want halverwege de wedstrijd was het bij lange na nog niet duidelijk welke kant het op ging. Toch was het ZSC die de voorsprong verder uitbouwde naar 1-3 na remises van Olaf van der Sloot en Rick van de Breevaart gevolgd door een overwinning van Kees van den Nieuwendijk.

Van der Sloot was op het 4e bord goed uit de opening gekomen en kende geen problemen. Tegelijkertijd bereikte hij zelf ook niet veel en na afruil van de stukken werd de vrede dan ook getekend. Een vergelijkbaar beeld was er bij Rick van de Breevaart op het 8e bord waarbij beide spelers geen voordeel kregen en besloten het punt te delen.

Een mooie overwinning werd geboekt door Kees van den Nieuwendijk. In een Siciliaan met tegenovergestelde rochadewerd dit een interessante partij. De ZSC-er was hierbij het meest doortastend en won eerst een kwaliteit en daarna de partij. Helaas verloren kort hierna zowel Rick van der Pluijm op het 1e bord als Sjaak Spiegels op het 5e bord waarna de tussenstand 3-3 werd. Van der Pluijm had in de opening veel tijd verbruikt mede door af te wijken van de gebaande wegen. In het middenspel wilde hij “all-in” gaan maar koos daarbij de verkeerde variant waarna zijn tegenstander de genadestoot kon uitdelen. Sjaak Spiegels kwam prima uit de opening na een onregelmatige Franse verdediging maar verbruikte ook veel tijd. Tegen de verwachting in kwam de zwartspeler in het voordeel door een onnauwkeurigheid van Spiegels. Daardoor kwamen de zwarte stukken ineens tot leven en die aanval kon de ZSC-er niet meer pareren.

Met deze gelijke tussenstand kwam het aan op Joost van Eenennaam en Dig de Graaf op het 2e en 3e bord. Van Eenennaam stond de hele partij wat minder doordat zijn koning kwetsbaar stond opgesteld op de damevleugel. Toen de Goirlese speler niet doordrukte kreeg Van Eenennaam de kans om de g-lijn openbreken en tegenkansen te creëren. Door enkele tactische verwikkelingen ging er wit materiaal verloren waardoor ZSC op 3-4 kwam te staan. Dit betekende dat Dig de Graaf remise moest spelen voor de twee wedstrijdpunten. Gelukkig stond hij op dat moment al in remise-haven maar hij moest nog even door blijven spelen in het eindspel om dit af te dwingen en dat lukte vrij gemakkelijk. Ondanks wat hulp van EGS toch een mooie overwinning waardoor ZSC nog steeds in de middenmoot staat. Het achttal heeft echter de op papier sterkste tegenstanders gehad dus hopelijk zit er nog een plaats in de subtop in het verschiet met nog vier ronden te gaan. De volgende wedstrijd is op 11 februari in Scherpenisse tegen Souburg2 die momenteel onderaan staat.