Normaliter is Rick van der Pluijm als één van de laatsten klaar, maar in deze wedstrijd werd zijn score als eerste genoteerd. Beide spelers konden op het 1e bord het evenwicht niet verbreken zodat al vroeg de vrede werd getekend. Datzelfde resultaat werd bereikt door Kees van den Nieuwendijk op het 6e bord die wellicht op meer had gerekend. In het middenspel was hij namelijk een centrumpion voor komen te staan. Hij kwam echter met een dubbelpion te zitten en een mindere loper. In de eindstelling moest hij zelfs nog in zijn handjes knijpen met het halve punt.

Op het 3e bord was er plotseling een nederlaag voor Olaf van der Sloot. Hij stond na de opening mogelijk iets minder maar gaf de partij volledig uit handen door een verkeerde zet in het middenspel wat gelijk werd afgestraft. Gelukkig volgden daarna een serie overwinningen voor ZSC die de wedstrijd deed kantelen van een 1-2 achterstand naar een 5-2 voorsprong. Zo won Rick van de Breevaart op het 7e bord. Zijn tegenstander had namelijk nagelaten zijn koningsstelling te ontwikkelen en daar maakte Van de Breevaart bekwaam gebruik van via de open b-lijn waarna hij de buit niet meer liet glippen.

Bij Sjaak Spiegels kwam een ongebruikelijke opening op het 4e bord waardoor hij redelijk wat tijd gebruikte. In het middenspel offerde hij een stuk voor twee pionnen van de zwarte verdedigingslinie en brak daarmee de stelling open. Na het omspelen van de toren naar de open g-lijn won hij zijn stuk weer terug en daarmee ook de partij. Michel Melkert had toen inmiddels ook gewonnen op het 8e bord. De partij liep de hele middag gelijk op en remise leek daardoor een logisch resultaat, maar door een verkeerde afruil liet de Oosterhoutse speelster een vervelende vork toe waardoor een toren verloren ging.

Op het 2e bord zorgde Dig de Graaf voor het winnende punt. Na een Caro-Kann opening had hij licht voordeel maar kwam steeds beter te staan na enkele mindere zetten van zijn opponent. De Graaf leek eerst een toren te winnen maar toen de D4 speler dit kon pareren werd hij enkele zetten later alsnog mat gezet. Na een Siciliaanse verdediging stond Joost van Eenennaam op het 5e bord de hele middag erg prettig met veel ruimteoverwicht. Hij wist dit voordeel echter niet te verzilveren en kreeg zelfs het deksel op de neus toen hij laat in de partij een stuk cadeau deed en alsnog onnodig verloor.

Desondanks een mooie 5-3 overwinning voor het combinatieteam. D4 blijft ook na dit verlies koploper maar nu samen met drie andere teams die allemaal zes punten hebben. ZSC staat in de middenmoot met vier punten en speelt in de 5e ronde tegen medekoploper EGS uit Goirle. De komende paar seizoenen zal er een versterkte degradatie plaatsvinden van drie achtallen waardoor de 5e en 6e klasse van de KSNB meer teams gaan krijgen.