Zo verloor Joost van Eenennaam op het 4e bord kansloos vanuit de opening doordat hij een gambiet niet kende. Hij deed daarbij de verkeerde zetten en werd onder de voet gelopen. Ook Dig de Graaf verloor op het 3e bord door een gebrek aan openingskennis en kon de koningsaanval in het middenspel niet zonder materiaalverlies houden.

Rick van der Pluijm daarentegen speelde een sterke partij op het 1e bord en leek met een extra pion en betere stelling de winst te pakken. Hij maakte echter één misrekening en zette zijn koning daarbij te veel op de tocht waardoor hij alsnog moest berusten in remise. Helaas moesten we het deze wedstrijd doen zonder Martin Krijger en op de ochtend van de speeldag meldde ook Kees van den Nieuwendijk zich last minute ziek af. Daardoor mocht Mark van Rooten invallen op het 7e bord. Helaas zonder goed resultaat tegen zijn op papier duidelijk sterkere tegenstander.

Hetzelfde resultaat kwam op het wedstrijdformulier voor Michel Melkert op het 8e bord. Hij leek aanvankelijk prima het middenspel in te gaan maar liet uiteindelijk te veel verzwakkingen toe waardoor hij zachtjes van het bord werd gedrukt. Rick van de Breevaart kwam op het 6e bord niet verder dan remise ondanks een pluspion in het eindspel. Hetzelfde resultaat was er voor Sjaak Spiegels op het 5e bord. Hij had al in de opening een pion gewonnen maar kon er mede vanwege te veel tijdverbruik niet voldoende van profiteren.

Olaf van der Sloot leek ook het punt te gaan delen op het 2e bord maar door het eindspel iets te lichtzinnig te behandelen, liet hij zich verrassend trucen met stukverlies tot gevolg. In deze wedstrijd viel het dubbeltje elke keer de andere kant op waarbij betere stellingen in remise eindigden en gelijke posities soms in verlies. Maar dat is schaken dus hopelijk kantelt het dubbeltje de volgende keer weer naar ZSC. Desondanks was het een verdiende overwinning voor de Raadsheer. In de volgende ronde moet worden aangetreden tegen koploper en titelkandidaat D4 uit Dongen die uiteraard favoriet zijn in deze wedstrijd.