Afgelopen maandagavond hadden we de jaarlijkse Algemene Leden Vergadering. Behalve het vierkoppige bestuur waren er vijftien leden opgekomen.

Het bestuur bestaat uit:
•    Fokko Baakman           - voorzitter
•    Vacature                      - secretaris
•    Paul Greefhorst           - penningmeester
•    Sjaak Spiegels            - competitieleider
•    Pieter-Jan van Strien  - ledenadministrateur

Op de vacature van secretaris had Tim Fierens positief gereageerd en Pieter Jan van Strien is aftredend en herkiesbaar als bestuurslid. Beiden worden door de vergadering bij acclamatie gekozen waarna Tim achter de bestuurstafel plaatsneemt.

Over het algemeen werden de agendapunten vlot afgehandeld. De financiële positie van de club is niet ongunstig en Mark en Martin stelden voor volgend jaar een leuke activiteit te houden, ook al omdat de club dit jaar 110 jaar bestaat.

Frans Jansen, die met Erik de Vrieze de kascommissie vormt, doet verslag van hun bevindingen. Zij bewonderden de creatieve en correcte manier van boekhouden van de penningmeester en stellen de vergadering voor hem decharge te verlenen, wat dan ook met applaus gebeurt. De vergadering benoemt Erik de Vrieze en Marianne Blinde als nieuwe kascontrolecommissie.

Wijziging Reglement Competitie
Gebleken is dat doordat nu voor het indelen naar de laatste twee ronden wordt gekeken, spelers die maar 1 ronde hebben gespeeld te laag worden ingedeeld. Het bestuur stelt voor om hier voor te corrigeren door in dat geval die 1e ronde dubbel te tellen. De vergadering keurt de wijziging goed.

Bij de rondvraag wijst Jac Weeland erop dat corona weer de kop opsteekt en vraagt hoe de vereniging ermee om denkt te gaan. De voorzitter antwoordt dat de ventilatie weer aangaat, dat er hand-gel aanwezig is, dat men met spatschermen kan spelen indien gewenst en dat men thuis moet blijven als men symptomen heeft of positief getest is.

Om 20:26 sluit de voorzitter de vergadering. Na de pauze volgt de prijsuitreiking.

Clubkampioen Sjaak Spiegels

2e plaats Martin Krijger
3e plaats Kees van den Nieuwedijk
Beste speler ouder dan 65 Martin Krijger
Beste speler in TPR-klasse t/m 1300    Laura Melkert (13e, 1264)
Beste speler in TPR-klasse t/m 1500    Michel Melkert (5e, 1500)
Grootste ELO-stijging Michel Melkert
Zomercompetitie Mykhailo Prodeus

Bouwensprijs Jac Weeland (vervoer van veel schakers naar en vanaf de club) en Erik de Vrieze (verslagen op website en in krant en inkoop voor de bar, waarbij hij de speciale bieren nietvergeet).

Na de prijsuitreiking legde Fokko emt behulp van ons nieuwe internet wifi met pc en beamer plus scherm de werking van chessity en chess.com uit.

Daarna werd er nog onderling geschaakt en een praatje gemaakt.