In speelronde drie van Schaakvereniging Zierikzee verraste Floris van der Voorn vriend en vijand door de nummer vier van vorig seizoen, Marnix den Boer, te verslaan. Jac Weeland pakte de leidende positie door met zwart Frans Nijman te verslaan. Deze avond speelden zowel het A- als B-team een externe wedstrijd. Het A-team won met klinkende cijfers, het B-team wist de goede start in Kruiningen geen vervolg te geven, en kreeg een stevige oorwassing.

Het Zierikzeese A-viertal behaalde een duidelijke maar zwaar bevochten 3-1 zege op het B-team van Middelburg. Peter de Vrieze was als eerste klaar door een snel behaald voordeel in winst om te zetten. Martin Krijger had een razend moeilijke partij met bijna niet uit te rekenen varianten. Het lukte hem de damevleugel van zijn tegenstander vast te zetten waaruit deze zich alleen kon ontworstelen met materiaalverlies. Dit leverde Krijger uiteindelijk de winst op. Kees van den Nieuwendijk nam hierna het remiseaanbood aan in een echt gelijkwaardige stelling. De stand was nu 2,5-0,5 en de winst was binnen. Het was nog wachten op de uitslag aan het eerste bord waar Sjaak Spiegels het opnam tegen Alex Jonkheer, een buitengewoon goed kenner van de openingen die hij speelt. Na een lange partij met wisselende kansen bleef het uiteindelijk toch remise.

Het B-team heeft met 3.5-0.5 verloren van Oostkapelle. Paul Greefhorst en Frans Jansen liepen beiden tegen een loperoffer of f7 aan. Greefhorst sloeg de loper niet, maar zijn koning stond zo open en bloot dat het spelen moeilijk werd en vijf zetten later volgde schaak waarna de zwarte loper op c4 de doos in ging. Jansen sloeg wel en verloor ook de loper op c4. Dit betekende 2-0 voor Oostkapelle. Fokko Baakman speelde goed maar verspeelde in het eindspel een paard en gaf ook op: 3-0. Michel Melkert stond veel beter maar na een foutje was de voorsprong weg en werd er remise overeengekomen.

Interne competitie:

Ben van der Westen speelde met zwart tegen Aloys Kersten een agressieve opening. Hij overzag echter een combinatie wat hem een paard kostte. Daarna kon Kersten doordrukken en afwikkelen naar een duidelijk gewonnen stand.

In de opening leek het allemaal rustig te gaan. De met zwart spelende Marnix den Boer ruilde zijn paard voor een loper waardoor Floris van der Voorn, met wit, de druk op de h-lijn kreeg. De zet erna viel Van der Voorn het veld h7 aan met zijn toren en dame. Den Boer dacht het met g6 opgelost te hebben. Verrassend sloeg Van der Voorn (zie foto, linksboven) toch met de toren de pion en leek zijn toren voor een paar pionnen kado te doen. Den Boer kreeg zijn koning niet meer gerokeerd en verslikte zichzelf nog een keer met afruilen maar de andere optie had ook niet naar winst geleid.