Vorig jaar eind maart werd de schaakwereld in de pauzestand gezet vanwege de coronacrisis. Zo ook bij Schaakvereniging Zierikzee, die vervolgens voortvarend acteerde door via internet verschillende online toernooien te organiseren. In juli 2020 werd de draad van het gezamenlijk in de speelzaal schaken weer opgepakt, maar moest weer losgelaten worden in oktober vanwege de tweede coronagolf.

Weer werden de online toernooien opgepakt tot eind mei het licht voor de speelzaal weer op groen ging.

Op maandagavond 31 mei werd de eerste ronde van de zomercompetitie gespeeld, met inachtneming van de coronaregels. Zo moeten de spelers regelmatig handen desinfecteren, afstand houden, en is een spatscherm halverwege boven het bord geplaatst.

De zomercompetitie wordt tot eind augustus gepeeld op de maandagavond van 20 tot 22 uur en is voor iedereen, dus ook voor niet-clubleden, toegankelijk. De locatie is de Garnizoenszaal van De Veste in Zierikzee, toegankelijk vanaf de Manhuisstraat. Per avond worden drie partijen gespeeld met 20 minuten bedenktijd per persoon.

De huidige koploper is Mark van Rooten met een 100% score, gevolgd door Tim Fierens, Peter de Vrieze, Sjaak Spiegels, Dick Doeswijk, Kees van den Nieuwendijk en Martin Krijger, allen met 67%.