Kees is in 2006 lid geworden van onze vereniging en toonde al snel dat hij een kundig schaker was. In zijn eerste halve seizoen won hij alle resterende partijen en na zijn eerste volledige seizoen eindigde hij op de 7e plek in de competitie, een plek die hij al die jaren heeft vastgehouden. Kees heeft ook al meteen meegespeeld in de Zeeuwse competitie(s) waar hij jarenlang de teamleider voor het 2e team was.

Behalve een kundig schaker was Kees van onschatbare waarde voor onze vereniging. In 2011 heeft Kees de functie van secretaris overgenomen van Han van der Made, in de voor het bestuur hectische periode naar het 100-jarig bestaan van onze vereniging. Kees Bimmel was ook een van de leden die nauw betrokken is geweest bij het schrijven van ons Jubileumboek dat in 2012 is verschenen bij ons eeuwfeest

Het is bizar te lezen dat Kees (met Herman Jukkenekke) in dit jubileumboek een artikel geschreven heeft over hoe onze club er 20 jaar later, in 2032, zou uitzien:
“Het is nog steeds september 2032. Maandagavond en dus clubavond. In het zaaltje zitten twee clubleden – beiden ongeveer 75 jaar oud – te schaken. Ja, gewoon nog achter een bord met stukken. Het zijn de laatste twee overgebleven leden, die nog naar de clubavond komen. De overige clubleden spelen voor de interne clubcompetitie van huis uit tegen elkaar via internet.”

En dit is dus net wat onze leden nu al noodgedwongen doen als gevolg van de huidige corona-crisis. Gelukkig hebben deze visionairs in datzelfde artikel ook een positieve toekomst voorspeld:

“Zo ontstond het idee om aan alle leden een gratis webcam-setje ter beschikking te stellen zodat ze elkaar via een Skype-verbinding ook konden zien tijdens hun internetschaakpartij. De idee was dat de aanblik van de tegenstander en diens fysieke aanwezigheid tijdens de partij veel leden zou doen besluiten om de clubavonden toch weer regelmatig te bezoeken. Dit idee werd door het bestuur gehonoreerd en het viel bij de leden en de in schaken geïnteresseerde Schouwen-Duivelanders in vruchtbare aarde. Het gevolg was een overweldigende ledenaanwas!”

Hier moeten wij dan maar hoop uit putten!
Kees heeft veel voor onze vereniging betekend en was betrokken bij de organisatie van toernooien, vertegenwoordigde ons bij de Zeeuwse schaakbond, verzorgde de uitnodigingen voor vergaderingen en toernooien, kocht de bekers in bij prijsuitreikingen.

Kees heeft zijn functie als secretaris tot en met 2018 vervuld, zijn slechtere gezondheid was voor Kees de reden hiermee te stoppen. Zijn ziekte was niet te opereren vanwege zijn slechte hart. Deze dubbele aanval was door Kees niet te verdedigen. Hem restte uiteindelijk niets anders dan opgeven. Wij zullen hem missen, maar niet vergeten.