Kim Fierens opende met zijn gebruikelijke koningsgambiet tegen Paul Greefhorst. Na een wilde partij met wisselende kansen zag Paul een matcombinatie over het hoofd en ging de boot in.

Sjaak Spieges en Kees Bimmel speelden een rustige partij. Sjaak kreeg met wit in het begin een ruimtevoordeel en kon de stukken van Kees terug dwingen naar de achterste rijen. Op het juiste moment speelde Kees met zijn pion een breekzet en wist hiermee de pionnenopmars van wit te stoppen. Hierna wist Kees de enig vrije lijn te bezetten met zijn twee torens en wilde de witte stelling binnendringen. Sjaak wist dit te verhinderen en kon na een grote afruil van stukken deze vrije lijn overnemen. Echter hadden beide spelers toen alleen een dame en wat pionnen over. Beide zagen geen winstmogelijkheden en er werd tot remise besloten.

Teun Brouwen en Jan Heiligers kwamen na een lange partij remise overeen.

John van Dalsen wordt door Fokko Baakman na 14 zetten gedwongen tot een pionnenruil. Fokko kon hiermee de c-lijn met zijn toren controleren en na afruil van de toren beheerste Fokko's dame deze lijn. Nadat Fokko op Dc3 een dubbelaanval op loper en pion plaatste koos John ervoor zijn pion op te geven, maar na een tussenschaak op Db3 en een gepende pion op f3 gaf John op.

Kees van den Nieuwendijk had een off-day. Na 10 zetten gaf hij op nadat het tegen Marnix den Boer aangenomen koningsgambiet verkeerd voor Kees uitpakte.

Ben Snethorst kroop na de winst op Erik de Vrieze weer iets dichter naar koploper Martin Krijger toe, die nu nog een marge overhoud van 30 punten. Sjaak Spiegels op plaats drie zag dat Marnix den Boer (4e) zijn achterstand op Sjaak ook terugbracht tot 30 punten.

Maandag 30 april is de derde een laatste snelschaakavond. Op deze avond zijn ook niet leden van harte welkom om kennis te maken met onze vereniging. Meer weten: zie onze website