Sjaak Spiegels probeerde nog wel zijn laatste wedstrijd van het seizoen te winnen maar Ben Snethorst werkte er niet aan mee. Snethorst dacht zelfs nog even een kansje schoon te zien voor een winstpoging maar de stelling van Spiegels was te sterk. Uiteindelijk waren beiden tevreden met remise, wat Snethorst definitief de vierde plaats opleverde.

Marnix den Boer speelde een vrij ongewone Spaanse variant waardoor Martin Krijger makkelijker spel kreeg. Deze kon niet echt een vuist maken en maakte zelfs een dekkingsfout waardoor Den Boer licht in het voordeel kwam. Optimistisch door deze wending ging hij op pionnenroof, maar kreeg te laat in de gaten dat zijn op het oorlogspad zijnde dame afgesloten werd van haar “op de tocht staande” gemaal. Krijger kon vervolgens met een sterk paard, dame en toren de zwarte koning in een matnet dwingen en won toch nog.

verslag van Paul: Ik moest tegen Kees van den Nieuwedijk, die natuurlijk revanche wilde nemen voor de vorige wedstrijd die ik had gewonnen na een blunder. Ikzelf zou al blij zijn met remise om mijn plek in de top 10 veilig te stellen. De partij ging lang tijd redelijk op en ik kwam beter uit de opening. Kees voerde echter de aanvalsdruk op en mijn paard sloeg op hol over het bord. Ik dacht het paard te kunnen redden op een ongedekt veld waar ik als Kees zou slaan ik zijn dame kon winnen met een gedekte dubbelaanval. Kees sloeg en niet veel later realiseerde ik mij dat ik weliswaar zijn dame kon slaan, maar daarmee een lijn opende zodat hij ook mijn dame kon slaan. Aldus geschiedde en toen ik met een stuk achter het slagveld overzag gaf ik een ook nog eens een toren weg:1-

Peter de Vrieze kwam met wit tegen Kees Bimmel iets minder uit de opening, maar kon door een betere ontwikkeling van zijn torens een pion winnen. Bimmel zag zich gedwongen tot dameruil en won zijn pion terug. Beide spelers hadden alleen nog de toren en vier pionnen. De torens werden ook afgeruild en in het eindspel had De Vrieze het voordeel dat zijn pionnen beter stonden. Bimmel kon de verleiding niet weerstaan om een vrijpion op de a-lijn te krijgen, maar zijn tegenstander kon door een schaakje twee pionnen op de vijfde rij krijgen waardoor Bimmel de vrijpion niet meer kon dekken met zijn koning. Er werd nog een pion afgeruild op de dame vleugel en De Vrieze besloot om zijn vrijpion hier op te geven en de twee pionnen van Bimmel op de koningsvleugel te gaan slaan waardoor Bimmel promotie tot dame niet meer tegen kon houden en de partij gewonnen gaf. De Vrieze had inderdaad gewonnen maar het was te weinig om de vierde plaats nog te pakken te krijgen.