Het hele jaar door wordt bij Schaakvereniging Zierikzee gespeeld. De zomercompetitie is nu klaar en de wintercompetitie is alweer begonnen. De zomercompetitie wordt al heel wat jaren gespeeld op de schoener “De Bracksand” van clublid John van Dalsen. Er worden ongeveer 10 avonden gespeeld met drie partijen per avond, en alleen de eerste 21 gespeelde partijen tellen mee voor de eindstand. Daniël Mulder uit Goeree Overflakkee sleepte de beker in de wacht gevolgd door zijn clubgenoot Leo Brands. Derde werd Martin Krijger. In de wintercompetitie zijn een aantal topspelers weggevallen. Kampioen Kedem Gutkind rondde zijn VWO studie succesvol af en speelt nu elders, Bas van de Graaf is verhuisd en meervoudig kampioen Hans Aangeenbrug speelt dit jaar geen interne competitie. De nieuwe competitie startte met als topwedstrijd de nummers vier en vijf van de vorige competitie, Martin Krijger en Sjaak Spiegels tegen elkaar. Het werd een mooie en moeilijke partij met strijd over het hele bord. Toen de dame van Spiegels de koningsstelling van Krijger bedreigde leek hij in het voordeel te komen en was Krijger gedwongen tot een alles of niets aanval. Eigenlijk was het niet goed maar door tijdnood maakte Spiegels foutjes en kwam Krijger echt in het voordeel. De koning van Spiegels kwam steeds meer open te staan waardoor Krijger voldoende dreigingen had om de partij in zijn voordeel te beslissen. Frans Nijman had zich met een fietstocht door de Utrechtse bossen goed voorbereid en won in de opening een paard tegen twee pionnen. Tegenstander Marco Vieveen, mountainbiker en bekend om zijn uithoudingsvermogen, deed er alles aan om de achterstand om te buigen maar Nijman gaf geen krimp en schoof het eindspel bekwaam naar winst. Peter de Vrieze moest zijn meerdere erkennen in Kees Bimmel. Zijn zoon Erik, voor het eerst meespelend in de wintercompetitie, deed het beter en versloeg Dick Doeswijk. In een slecht gespeelde partij liet Teun Brouwer eerst een paard insluiten maar kwam sterk terug toen Paul Greefhorst twee lopers achter elkaar liet lopen. Met een stuk achter maar met een betere stelling kon Greefhorst de partij nog lang spannend houden. Brouwer echter ruilde tactisch heel sterk steeds meer af en zette zijn voordeel in winst om. Marnix den Boer kon al snel met een gemeen aftrekschaakje de dame van Chris van Eldik winnen waarna de stukken meteen weer in de doos konden.