Wat is dat?
Bij randomchess gaat het om het echte kunnen schaken, de openingskennis wordt uitgeschakeld!
Random betekent willekeurig, een deel van de beginopstelling zoals wij die kennen wordt willekeurig bepaald.
De pionnen, koning en torens staan nog wel op hun vertouwde plaats, maar dame, paarden en lopers staan, nog wel steds op de achterste rij, op een andere plaats.
Zwart en wit hebben dezelfde opstelling, vooraf wordt bepaald hoe alles komt te staan.

Het is een heel leuke manier van schaken, waar je normaal de eerste zetten op de automatische piloot kan doen, nu moet je direct wel even nadenken.

In de eerste plaats is het bedoeld als een gezellige avond, komt allen, ook niet-clubleden zijn van harte welkom!!