Kedem Gutkind had zich goed voorbereid op het treffen met Hans Aangeenbrug. Met zwart bracht hij een vrij onbekende variant van de Benoni op het bord, warop Aangeenbrug niet het beste antwoord wist, en met een lastige penning kwam te zitten. Gutkind speelde sterk verder en kon uiteindelijk revanche nemen voor de nederlaag die hij in de zevende ronde leed tegen Aangeenbrug.

Aat Brakel nam het schijnoffer in de Boedapester opening niet aan, en formeerde een stevige verdediging. Bas van de Graaf slaagde er echter in de a-lijn open te krijgen en met twee torens te bezetten. Omdat Van de Graaf zijn paard ook nog sterker was dan de witte loper van Brakel kreeg hij langzamerhand een voordeel dat groot genoeg was om tot winst uit te bouwen.

Na lange afwezigheid was Herman Jukkenekke weer terug op de club. Hij vierde dit met een overwinning op Peter Verkaart. Jukkenekke staat binnen de club bekend als een speler, die misschien wel liever met mooi spel veliest, dan met lelijk spel wint. Zijn aanwezigheid inspireerde Martin Krijger al snel een loper te offeren. Piet de Vreede redde nog wel zijn koning uit de nesten, maar verloor zijn dame, waarna hij al op de elfde zet de partij gewonnen gaf.

Jan Verduyn den Boer dacht dat hij een pionnetje kon winnen, en liet zijn loper inslaan op b7. Paul Greefhorst had de val opengezet, en antwoordde met een koningsaanval, waarop Verduyn den Boer zich genoodzaakt voelde zijn loper te geven. Greefhorst kreeg er aardigheid in en zette later nog enkele vallen op, die hem uiteindelijk de partijwinst opleverden.

Het eerste team van Zierikzee, gecombineerd met Denk en Zet uit Scherpenisse, begon afgelopen zaterdag goed aan de match tegen Het Witte Paard uit Sas van Gent. De gasten kwamen met één schaker minder opdagen. Helaas kwam de ZSC combinatie niet verder dan vier remises van Bas van de Graaf en Martin Krijger van Zierikzee en Sebastiaan Koedoot en Johnny van den Berge van Denk en Zet , waardoor toch nog met 3-5 verloren werd. Het team staat nu voorlaatste in de Zeeuwse Hoofdklasse met nog twee matches te gaan.

Omdat Kopman en Teamchef bij het 2e Sjaak het al zo zwaar had in de voorgaande rondes, steld Kees voor dat hij (Kees dus) eens aan bord 1 ging zitten. Sjaak verkaste naar bord 4. En ja hoor... daar zat Wouter Bliek, sterkste man van (schakend) Kruiningen. Sjaak overigens toonde zich een waar leider door te remiseren!!

Zierikzee 2 verloor op de clubavond met 2-4 van de koploper, het Kruiningse De Zwarte Dame. Remises waren er van Kees Bimmel, Sjaak Spiegels, John van Dalsen en Frans Jansen. Zierikzee 2 staat laatste in de Eerste klasse en heeft nog vier rondes voor de boeg.

Het onderaan staande Zierikzee 4 won verrassend maar overtuigend met 3,5-0,5 van het op de tweede plaats staande Middelburg 3. Gewonnen werd door Linda Greefhorst, Teun Brouwer en Marco Vieveen.  Fokko Baakman speelde remise.