5-3.5 gewonnen van het tweede team van Landau uit Axel. Door een foutje in de teamopstelling kwam Rick van de Breevaart onverwacht op het achtste bord terecht en mocht een van de jeugdspelers uit Zeeuws-Vlaanderen schaakles geven. In een damegambiet kreeg Van de Breevaart ruimtevoordeel en kreeg na combinatiespel twee vrijpionnen op de damevleugel. Daarbij ging zijn jeugdige tegenstander nog verder in de fout na torenverlies en moest, ondanks lang tegenstribbelen, capituleren. Kedem speelde een alapin waarin er al vroeg stukken werden geruild. Wit stond positioneel beter na het ruilen van de stukken en kon dit al spoedig daarna benutten met een dubbele aanval op 2 pionnen, zo stond wit een pion voor. Door een gat gecreëerd op h7 kon wit een aanval opzetten door een toren via f3 naar h3 te laten gaan. Zwart ruilde hier zijn dame tegen een toren en een pion. Helaas stonden de laatste 2 zwarte stukken op de 8e rij en waren dus niet te gebruiken. Het was nog even doorspelen tot de juiste dreigingen in de stelling zaten en toen gaf zwart op. Op het zevende bord moest Johnny van de Berge aantreden tegen de tweede jeugdspeler uit Axel. Deze getalenteerde speler, die in het Belgische Gent ook schaakles volgt, speelde een gedegen partij waar Van de Berge niet aan te pas kwam.Clubgenoot Sebastiaan Koedoot deed weer wat terug op het vierde bord. In een damegambiet leek zwart gelijk uit de opening te komen alhoewel hij veel tijd had verbruikt. De Axelse speler ging daarna in de fout met pionverlies, inlevering van een kwaliteit en daarna verder stukverlies. Dit was te veel van het goede waarna hij de felicitaties overbracht aan Koedoot. De speler die waarschijnlijk het meest met een tevreden gevoel naar huis ging was Martin Krijger. Na de drakenvariant van het Siciliaans was hij op het vijfde bord gelijk uit de opening gekomen. Maar na een pionnenruil in het centrum moest hij toch een pion inleveren waarna een witte pionnenmeerderheid op de damevleugel resulteerde. Het leek een kwestie van tijd tot dat Krijger een gedwongen paardenruil op het bord fabriceerde waardoor hij een niet te stoppen vrijpion kreeg. Deze winstpartij bracht het team op een beslissende 4.5 bordpunten en daarmee winst van de wedstrijd. Het minst tevreden was Dig de Graaf die ontgoocheld huiswaarts keerde. Hij had na een Siciliaanse verdediging zijn op papier sterkere tegenstander in de tang op het tweede bord en was bezig een matnet te fabriceren. Op de veertigste zet met minder dan een minuut te gaan voor de eerste tijdscontrole, deed hij echter de meest verkeerde zet die gedaan kon worden. Zijn Belgische tegenstander greep de geboden kans met beide handen aan en kon of mat zetten of een toren winnen, waarna De Graaf z‘n kater kon gaan verwerken. Hans schrijft:. Arjo speelde e4 en kreeg dus een Pirc. Al snel bleek dat Arjo niet bijzonder veel van plan was en moest al dames ruilen om te kunnen rokeren. Gezien de gunstige stellingen van de Scherpe Combinatie ging ik daar op in omdat ik tevens het loperpaar bemachtigde. Een dameloos middenspel ontspon waarin zwart wat druk kreeg op een zwakke pion op d3. We verbruikten veel tijd en op het kritische moment in de partij deed ik een onnodige koningszet. Arjo profiteerde optimaal en behaalde gelijk spel. Geschrokken en in opkomende tijdnood koos ik een alles of niets plan wat verkeerd uitpakte. Vlak voor de 40e zet zou ik mat gaan en gaf op.

met dank aan Dig voor de tekst.