Vrijdag j.l. hebben wij afscheid moeten nemen van Han van der Made, langjarig lid van onze schaakvereniging en vele jaren secretaris. Hij is maar 64 jaar oud mogen worden.
Han was schaker in hart en nieren.
Hij was een gedreven bestuurder, die gedurende de ruim 30 jaar als lid van onze vereniging vele bestuursfuncties heeft vervuld.
Daarnaast ontplooide Han voor “zijn club-pie” heel veel andere activiteiten, zoals leiding geven aan het jaarlijks Lenos-Open Snelschaakkampioenschap Schouwen-Duiveland, schaaklessen op de basisscholen in Nieuwerkerk en Sirjansland, sponsorgeldwerving via zijn eilandelijk netwerk bij bijzondere activiteiten van onze Vereniging, ondermeer t.b.v. de Verenigingsjubilea, etc.
Han was een aimabel mens en een recht door zee bestuurder, altijd bereid mensen op zijn (vak)gebied te helpen.
Wij zullen Han van der Made node missen, maar hem herinneren met groot respect en eer.
Laten we hopen dat zijn echtgenote Leny, de kinderen, kleinkinderen en verdere familie, zo goed als wij als leden van “zijn sckaakclub”, het gemis van Han in de komende tijd een plaats kunnen geven.

Herman Jukkenekke, Voorzitter