Ja, moet ik toch en keer beginnen aan het wedstrijdverslag...

Ikzelf overzag een mooie combinatie in het centrum. Het kostte me een stuk en de partij. Kedem kwam goed uit de opening, hij had een pion geofferd, en stond kansrijk. Uiteindelijk liep het toch nog fout: 2-0 achter. Bas speelde een mooie partij tegen de altijd zeer gevaarlijke Peter vd Borgt. Hij drong na een Londense opening diep in de vijandelijke stelling, die verlamd leek. Kwestie van doordrukken, leek het. De stelling kwam open, en Van der Borgt had toch wéér een truc: remise door herhaling van zetten.

Peter de Vrieze vroeg mij of hij een remiseaanbod mocht aannemen. Na de andere stellingen gezien te hebben, we leken op 4-4 af te stevenen, liet ik de beslissing aan hem over. Peter speelde door, en met succes. Zijn tegenstander gaf uiteindelijk, met nog 2,5 min over, op in een verloren stelling. Kees kwam slecht uit zijn opening, maar later bleek zijn tegenstander die luxe niet aan te kunnen. Hij gaf zijn voordeel weg en dacht heel lang na. Op het eind werd Kees zijn stelling zwaar belaagd, maar hij had nog een kwartier tegen zijn tegenstander 50 seconden! Toen zag Kees over het hoofd dat hij door een schaak een toren niet kon terugslaan, en liep mat....   Bij Sjaak het omgekeerde. Hij had bij een iets betere stelling nog ruim een minuut tegen de Kruininger Twaalf minuten. Sjaak slaagde er niet in de vijandelijke verdediging te slopen, en ging door zijn klok....

Alexander speelde als invaller een prima partij op bord vier. Hij maakte één foutje: een vorkje kostte hem een kwaliteit. Hij zette zijn koningsaanval door, en leek heel kansrijk. De aan de kant staande Kedem kwam later met een waarschijnlijk winnende voortzetting. Ja, zie achter het bord maar eens onder druk de beste voortzettingen te vinden. Naarmate mer afgeruild werd, verslechterde de positie van Alexander, en hij kon opgeven.

Als laatste was Hans bezig. Ik had zijn tegenstander al vroeg horen verzuchten dat het een verloren zaak was. Hans kwam beter uit de opening, en je zag de grens tussen de witte en de zwarte stukken als bij een sneeuwbui over het bord schuiven. Het steeds kleiner wordende zwarte gebied werd uiteindelijk opgegeven, waarmee een toch nog zware 5,5 - 2,5 nederlaag een feit was.

We staan dus nog steeds op de laatste plaats. De volgende match is op 6 februari, thuis tegen Terneuzen 2, ongeveer even sterk als Kruiningen