Hans Aangeenbrug op bord 1 kon al snel naar huis. Zijn tegenstander was ziek geworden, en er was op die korte termijn geen vervanger meer te vinden. Bas van de Graaf offerde een loper voor drie pionnen, waardoor de vijandelijke stelling uit zijn verband gerukt werd. Vervolgens stuurde hij zijn stukken in de richting van de vijandelijke koning, die al dat geweld niet meer kon afwenden. Sjaak Spiegels legde met twee doorgebroken pionnen in het centrum de vijandelijke stelling lam. Zijn tegenstander dacht dat het wel meeviel, en bood remise aan. Twee zetten later gaf hij verbaasd op.Martin Krijger strafte een te optimistische aanval van zijn tegenstander af door een loper te winnen. Na nog een paard, een dame en een toren gaf zijn tegenstander pas op. Herman Jukkenekke verloor een pion door een onnauwkeurigheid. Meestal beschouwt hij zijn eigen pionnen als dingen die in de weg staan. Dat bleek nu ook weer. Met een prachtige, diep doorgerekende paardzet won hij een stuk en besliste de partij op fraaie wijze. Peter de Vrieze won een stuk in de opening en blunderde het daarna weer weg. Hij herpakte zich, en slaagde er op vakkundige wijze in de bijna dichtgeslibde stelling open te breken. Winst was toen nog een kwestie van enkele zetten.

Door deze overwinning is Zierikzee 1 opgeklommen tot net onder de koplopers.

Het tweede team speelde tegelijkertijd voor de laatste kans voor het kampioenschap in de Tweede Klas.

Tegenstander, koploper Het Witte Paard 5 uit Sas van Gent, was op volle sterkte naar Zierikzee gekomen. Het duurde tot in de late uurtjes voor de beslissing viel. Kopman Aat Brakel verloor nipt van de sterke Gert van Rij. Brakel bleef lang op de been, maar een slecht staande loper tegen een aktief paard bracht uiteindelijk de beslissing. John van Dalsen kreeg na een foutje twee doorgeroken verbonden vrijpionnen op zich af. Ieder schaker weet dat zoiets dodelijk is. John probeerde nog van alles, maar kon ook geen ijzer met handen breken. Kees Bimmel speelde een fraaie open partij  Remise was een terechte beloning. Han van der Made stond de hele partij beter, maar het was net niet genoeg voor winst.

Met deze 3-1 overwinning is HWP kampioen en promoveert naar de Eerste Klas.

In de huishoudelijke competitie werden nog slechts 7 wedstrijden gespeeld. Opmerkelijk is de opmars van jeugdspeler Kedem Gutkind. Hij heeft tot nu toe vier wedstrijden gespeeld, en ze alle gewonnen. Het is de vraag wie hem stopt bij zijn opmars in de ranglijst.  Paul Greefhorst en Mark van Rooten speelden een mooie scherpe partij. Na veel wisselende kanden leek Greefhorst te gaan winnen, maar behandelde het eindspel verkeerd. Met enkele bekeken zetten wist Van Roote de winst naar zich toe te trekken.   Chris van Eldik kwam goed te staan, en dacht op fraaie wijze te winnen. Zoaals hij zelf zei, maakte hij alleen maar een klein foutje: Stoeffel Stoel zette hem mat achter de paaltjes.

Aanstaande zaterdag wordt in de scholengemeenschap Pontes Pieter Zeeman in Zierikzee het Zeeuws Kampioenschap voor Basisscholen gespeeld.

Er doen 17 teams mee, waaronder drie teams van Schouwen Duiveland. De winnaar plaatst zich voor het Nederlands Kampioenschap. Eén van de grote kanshebbers is het Zierikzeese Binnen De Veste. Dit sterke team werd in februari met grote overmacht eilandelijk kampioen.