Gaat het over een onreglementaire zet, een afgaande mobiele telefoon, onenigheid over de indeling.......... Nee het gaat om de vraag of het "de idee" is of "het idee". Uw wedstrijdleider is stellig van mening dat idee alleen met de geschreven kan worden, volgens de heer Bal kan het allebei. Wie o wie heeft er gelijk? Een idee is in ieder geval een denkbeeld of een voorstelling volgens het etymologisch woordenboek. Voor schakers gaan beide begrippen hand in hand! Onderstaand wedstrijdverslag zal dit illustreren. De idee van ingedeeld zijn in poule 1 is dat je aan de bak moet. Van der Made (2 punten) en Spiegels (2,5 punt) deden dit uitstekend, Bal (1 punt) deed dit matig en De Vrieze (0,5) deed dit ronduit zwak. Nu heeft Peter wel een goed excuus aangezien hij als agrariër bij nacht en ontij op het land te vinden is in deze tijd van het jaar. Ja Peter dat is het idee dat wij hebben van het zijn van agrariër. Skipper Van Dalsen sloot zijn zomercampagne in poule 2 uitstekend af met een score van 2,5 uit 3. Brouwer krabbelde na vorige week weer op met een score van 2 uit 3 want ook voor deze import Zeeuw geldt de idee: Luctor et Emergo! Het idee bij de partij Fierens-Stoel was de valstrik. Zoals u weet staat Kim Fierens hierom bekend. Tijdens zijn verblijf bij het open NK te Dieren is de valstriktechniek verder door Kim geperfectioneerd. Stoffel snoepte een pion waarna Kim hem direct mat zette. Ja stoffel die loper had je niet gezien……grapjeuh….. Bij Dick Doeswijk is de idee om je niet te laten afleiden door zijn uiterlijk. Na een gemene schuiver met de racefiets zit Dick gehavend achter het bord. Dat zijn tegenstander geen raad wisten met de afleidende lichamelijke conditie van Dick is wel gebleken: 3 uit 3. Volgende keer een brace omdoen Dick succes verezekerd! Namens de wedstrijdleider van harte beterschap.

Het idee van een vereniging is om met elkaar een activiteit op te zetten, te beheren en uit te bouwen (vrije interpretatie van uw wedstrijdleider). Onze leden begrijpen dat uitstekend en met name de familie Greefhorst heeft de uitvoering van dit idee aardig onder de knie. Vooral junior Linda Greefhorst doet het uistekend door te helpen met de bar. Uw wedstrijdleider vermoed dat zij dit jaar nog boven haar broer zal gaan eindigen…..

De idee van een avond schaken is vaak een zwijgende massa en tikkende klokken. Ook deze avond werd dit waanidee weer volledig de grond in geboord. Van zwijgen was geen sprake met twintig deelnemers en deelneemsters en het enige dat “klokte” waren de flesjes ijskoud bier!

Op naar ronde 9 want het idee van een competitie is immers dat er meerdere ronden zijn. U bent toch zeker ook van de partij?