Sjaak Spiegels verdedigde zich met de Karpov-variant van de Caro-Cann. Een wat passieve opstelling, waar bijna niet doorheen te komen valt. Zo ook nu. Van de Graaf probeerde openingen te vinden, maar moest terdege oppassen geen zwaktes in eigen stelling te krijgen. Gedurende de hele partij werd de balans niet verstoord, met remise als terechte uitslag.

De met wit spelende Jan Verduijn den Boer weigerde, als gebruikelijk voor hem, de aangeboden pion in het Boedapester gambiet. Hij kwam hierdoor met een ingesloten stelling te zitten. Tegen het eindspel dacht hij met een fraai schijnoffer uit de problemen te komen, maar door een matdreiging wist Krijger zijn voordeel te behouden en won.

De op de 4e plaats staande Aat Brakel verloor in een lang en moeilijk duel van Kees Bimmel. Hij blijft wel vierde, maar zag zijn concurrenten naderen: John van Dalsen won gedecideerd van jeugdspeler Alexander Greefhorst, en Herman Jukkenekke maakte handig gebruik van de zwakke witte velden in de stelling van Stoffel Stoel, en liet eveneens winst aantekenen.

René van Rixoort gaat steeds beter spelen, en boekte zijn tweede achtereenvolgende overwinning. Nu was Dick Doeswijk het slachtoffer.

Het bekerteam van Zierikzee verloor vorige week in de halve finale van Zeeland. Goes was een maatje te groot. Hans Aangeenbrug, Bas van de Graaf, Sjaak Spiegels en Martin Krijger verloren allen hun partij.

Aanstaande zaterdag staat de belangrijke wedstrijd tegen Middelburg 2 op het programma. Waarschijnlijk wordt in deze match uitgemaakt, wie van de twee degradeert uit de Zeeuwse hoofdklas.